K možnému vzniku třetí největší automobilky na světě říká své i Paříž. Klade si podmínky

Výroba modelu Scenic v automobilce Renault

Výroba modelu Scenic v automobilce Renault Zdroj: Renault

Renault ZOE
Renault ZOE
Renault ZOE
Renault
Renault
9
Fotogalerie

Francouzským politikům dělá starosti možná fúze Renaultu s Fiat Chrysler, kterou navrhuje druhá jmenovaná firma. Ministr hospodářství Bruno Le Maire potvrdil, že pokud se celá fúze dotáhne do zdárného konce, podíl francouzské vlády v Renaultu klesne na 7,5 procenta ze současných 15 procent. Uvedl také, že Paříž bude usilovat o řadu záruk včetně ochrany francouzských pracovních míst.

Garance by měly zajistit, že Francie bude zastoupena ve správní radě nového subjektu. Uvedl to server CNBC.  Mezi dalšími požadavky francouzského ministra je také například to, aby nebyly uzavírány žádné továrny Renaultu ve Francii a záruka toho, že nová společnost bude usilovat o pozici lídra trhu vývoje elektrických baterií.

Budoucímu subjektu by měl předsedat prezident společnosti Fiat John Elkann. Předseda představenstva Renaultu Jean-Dominique Senard by se pak pravděpodobně stal generálním ředitelem nové společnosti.

Dohoda obou automobilek by mohla mít také hluboké dopady na 20letou alianci Renaultu s Nissanem, která již byla oslabena krizí kolem zatčení bývalého předsedy Carlose Ghosna na konci loňského roku.

Spojením Renaultu a FCA by podle agentury Reuters vznikl třetí největší výrobce automobilů na světě za společnostmi Toyota a Volkswagen. Sloučený podnik by ročně vyráběl zhruba 8,7 milionu aut. Fiat uvedl, že 50 procent nového podniku by připadlo akcionářům FCA a 50 procent by vlastnili akcionáři Renaultu.