Letňanská Avia byla loni opět ve vysoké ztrátě
„Mírně došlo ke snížení ztráty, ale není to nijak markantní,“ uvedl. Na ztrátu podniku má podle něj už dlouhou dobu největší vliv to, že Avie nedosahuje požadovaného množství výroby, zatímco úroveň nutných fixních nákladů je nastavená na nejnižší možné úrovni. „Už nejsme nadále schopni fixní náklady snižovat, na druhé straně příspěvek na jejich krytí generovaný tržbami není dostatečný. Jediným cílem proto musí být neustále zvyšovat objem výroby,“ dodal.
O plánech Avie v Británii čtěte zde:
To se loni Avii patřící od podzimu 2006 do indického koncernu Hinduja Group podařilo. Prodej hotových vozů a podvozků loni stoupl o třetinu na 600 kusů. Tržby firmy se i díky tomu zvýšily o čtvrtinu na 425 milionů korun. Tuzemské prodeje Avie loni zůstaly na stejné úrovni jako o rok dříve, nárůst celkových tržeb je tak podle Jiřičky způsoben výrazným nárůstem exportu.
Vedení firmy má spočítáno, že na vyrovnané hospodaření by se Avia dostala při výrobě a prodeji zhruba dvou tisícovek vozů za rok. Záleží také na vývoji marže a na tom, jaký podíl z odbytu bude činit prodej kompletních vozů, které vydělávají více než podvozky a komponenty. Pokud se bude v rámci konkurenčního boje snižovat marže, bude růst i počet vozů, při jejichž produkci by se Avia dostala na nulu.
Rozhovor s Tomášem Jiřičkou čtěte v úterní E15