Aby jim těžaři a obchodníci s komoditami stihli vyhovět, dokud zůstávají ceny plynu nízko, místo do budování pobřežních terminálů investují do až o polovinu levnějších supertankerů.
Konstrukce jednoho stojí kolem 300 milionů dolarů a trvat nemusí déle než 12 měsíců. Více než třísetmetrová plavidla navíc zastanou i funkci terminálu pro ostatní tankery.
Zájem o ně podle agentury Bloomberg dobře dokládají údaje norského rejdarštví Höegh, které své lodě staví v Jižní Koreji.
Před deseti lety převážela komodity jediná loď dané společnosti. Nyní se jich po světě plaví kolem dvaceti a během pěti let má jejich počet dosahovat 55 kusů. Tomuto trendu odpovídá také letošní vývoj akcií společnosti Höegh, které posílily o 42 procent. Index Bloomberg World Mining zahrnující světové těžaře a obchodníky se surovinami se naopak propadl o čtvrtinu.
Nové zakázky pro norskou firmu souvisejí s prudkým nárůstem egyptské poptávky po zemním plynu. Tento stát jej ještě do roku 2014 vyvážel, nyní ale LNG potřebuje na pokrytí četných energetických výpadků.
V dubnu proto začal Egypt využívat supertanker Höegh Gallant, kde lze denně přečerpat 500 milionů kubických stop. Pokryje však jen desetinu roční poptávky. Ještě letos proto chce mít k dispozici druhý plovoucí terminál, příští rok přibude další.