Německo podpoří šetrná auta třemi miliardami eur. Na scénu se vrátí šrotovné

Německo poskytne miliardu eur na podporu vývoje a výroby ekologických vozů.

Německo poskytne miliardu eur na podporu vývoje a výroby ekologických vozů. Zdroj: Reuters

Další nejméně půlmiliarda eur má jít na sešrotování starších nákladních vozů.
Záměrem takzvaného šrotovného má být pomoc soukromým dopravním společnostem i vozovým parkům měst a obcí
Německá vláda podpořila poptávku po automobilech zavedením takzvaného šrotovného v době globální finanční krize.
Šéfové automobilek, kterým kvůli koronavirové krizi prudce klesl odbyt, nyní na kabinet naléhají, aby přišel se stejnými pobídkami.
Automobilový průmysl má na hrubém domácím produktu Německa podíl téměř deset procent.
6
Fotogalerie

Německo poskytne tři miliardy eur na podporu vývoje a výroby ekologických vozů. Další nejméně půlmiliarda eur má jít na sešrotování starších nákladních vozů. Opatření přichází v době, kdy se automobilový průmysl potýká s negativními dopady pandemie covidu-19 a s tlakem na snižování emisí.

Základním prvkem slíbené vládní podpory je poskytnutí jedné miliardy eur na prodloužení programu příspěvků na nákup elektromobilů do roku 2025. Tento program měl podle dřívějších plánů skončit příští rok. 

Další miliarda eur bude podle Reuters využita na program šrotovného pro starší nákladní automobily, který má pomoci dopravním společnostem a místním samosprávám při modernizaci vozového parku. Vláda rovněž vytvoří fond v objemu miliardy eur k financování inovací a transformace automobilového průmyslu.

Podle německého ministra hospodářství Petera Altmaiera bude německý automobilový průmysl díky vládní podpoře dobře připraven překonat problémy, kterým čelí. "Chceme spojit cestu z ekonomické krize s cestou z klimatické krize," řekla ministryně životního prostředí Svenja Schulzeová po dnešním setkání zástupců vlády s představiteli automobilek.

Německá vláda podpořila poptávku po automobilech zavedením takzvaného šrotovného v době globální finanční krize. Šéfové automobilek, kterým kvůli koronavirové krizi prudce klesl odbyt, nyní na kabinet naléhají, aby přišel se stejnými pobídkami.

Němečtí politici ale argumentují, že i s ohledem na podvody při měření emisí v minulých letech musí podpora tentokrát vypadat jinak a zaměřit se na ekologii. Reagují i na kritiku ekologických organizací jako Greenpeace, které se stavějí rezolutně proti podpoře vozů se spalovacím motorem.

Automobilový průmysl má na hrubém domácím produktu Německa podíl téměř deset procent. Přímo a nepřímo odvětví zaměstnává zhruba milion lidí.