Převzetí Opelu koncernem PSA brzdí debaty ohledně vývojových oddělení
Současné informace nasvědčují, že by koncern PSA mohl uzavřít vývojová oddělení Opelu. General Motors se tomu pokouší zabránit.
Je vcelku jasné, proč chce Peugeot Citroën značku Opel - kromě posílení pozice na evropském trhu, dalších, kde působí a těch, kde teprve jako prestižnější německá značka působit bude, to je snížení nákladů na výzkum a vývoj. Nově bude každá technická novinka sdílena hned čtyřmi značkami, z toho třemi masovými a to zní PSA lákavě.
Jenže vývoj neprobíhá jen ve Francii, ale i v Německu, tam pracuje na budoucnosti Opelu 7700 lidí, které se tímto přidávají ke zhruba 13 tisícům u PSA. A když se minulý měsíc provalilo, že Peugeot Citroën chce zastavit vývoj nové corsy a její techniku převzít z Francie, Opel začal za své R&D, tedy oddělení pro výzkum a vývoj, bojovat.
Podle jeho názoru by projekty, které jsou ve značné fázi rozpracování, měly být v Německu dokončeny a výsledky dosavadní práce týmů by neměly skončit v koši a teprve následně by mělo dojít k provázání vývoje v rámci skupiny PSA. Opel se obává o budoucnost svého R&D a právě probíhající jednání zpožďují převod Opelu na firmu Opel Automobile GmbH, vlastněnou PSA. K tomu mělo podle původních plánů dojít tento týden, celé se to ale posouvá na blíže nespecifikovaný termín.
S ohledem na to, jak se věci vyvíjí, se však zdá, že otázka, zda budou příští opely opravdu německá auta nebo francouzské vozy s německou nálepkou, byla zodpovězena.