Miao Wei tyto plány přednesl na setkání s novináři při nedělním zasedání parlamentu. Tvrdí, že v Číně se za loňský rok prodalo více než 300 tisíc elektromobilů. Studie německého institutu Center of Automotive Management (CAM) z ledna však uvádí, že se loni prodalo 188 tisíc vozů. Obě hodnoty každopádně pasují Čínu na první místo na trhu.
Podle čínského ministra průmyslu je zapotřebí zlepšit spolehlivost a životnost elektrobaterií, stejně jako zapracovat na její spotřebě. Zároveň dodává, že Čína musí zrychlit instalaci nových nabíjecích stanic.
Na rostoucí čínský trh s elektromobily má velký vliv obliba úspěšných modelů s maximální rychlostí 70 hm/h. Vláda se však chystá výrobu těchto vozů regulovat.
Vstup do Číny chystá také Tesla Motors, jejímž zakladatelem je Elon Musk. Ten byl dosud známý hlavně vývojem výkonných a drahých elektromobilů, v budoucnosti by se však měl zaměřit více na výrobu pro širší veřejnost.