Automobilový trh v USA rostl nejsilněji v listopadu a prosinci, prodej aut se za celý rok zvýšil celkově o 12,8 milionu vozů. Prodejům aut zde dlouhodobě pomáhá fakt, že Američané musí povinně nahrazovat vozy starší deseti let. Největší ztráty na americkém automobilovém trhu postihly právě automobilky z Japonska. Automobilky Toyota Motor a Honda Motor kvůli výpadkům produkce po březnovém zemětřesení ztratily v prodejích shodně sedm procent.
Naopak nejlépe si vedl americký Chrysler, ve kterém má kontrolu italský Fiat, a jihokorejská automobilka Hyundai spolu se svojí dceřinou firmou Kia. Prodej Chrysleru a jihokorejských automobilek se zvýšil o 26 procent. Zhruba stejného výsledku dosáhla v Americe i největší evropská skupina Volkswagen.
Prodej aut v Japonsku loni klesl o 15,1 procenta na 4,210 milionu a bez minivozů se i přes výrazný růst v závěru roku propadl o 16,7 procenta na 2,689 milionu. To byla nejnižší úroveň od roku 1968, kdy se údaje o prodeji vozů v Japonsku začaly zpracovávat. Údaje dnes zveřejnilo Japonského sdružení automobilových prodejců.
Růsty prodejů v závěru roku nedokázaly smazat více než 30 procentní měsíční propady z období po zemětřesení. Více než 20 procentními meziročními tempy růstu začal japonský trh umazávat ztráty od října. V prosinci prodeje v Japonsku rostly o 23,5 procenta a zvýšil se odbyt všech vozů o 21,3 procenta.
Rozdílný je také výhled obou zemí do budoucna. Japonské sdružení automobilových prodejců předpokládá, že dalšímu silnému růstu automobilového trhu pomůže prodloužení vládních daňových pobídek k nákupům úspornějších vozů a nastartování nového programu pobídek.
Většina automobilek v USA naopak letos očekává zpomalení růstu prodeje, protože zlepšování na americkém trhu práce je pozvolné a růst americké ekonomiky ohrožuje dluhová krize v Evropě.