Thyssenkrupp prodal své výtahy za 450 miliard korun. Penězi chce zalepit část dluhů

Evropská komise nepovolila spojení evropských aktivit německých a indických oceláren.

Evropská komise nepovolila spojení evropských aktivit německých a indických oceláren. Zdroj: Reuters

Martina Merzová, šéfka Thyssenkruppu
Evropská komise nepovolila spojení evropských aktivit německých a indických oceláren.
Německá strojírenská skupina ThyssenKrupp prodá výtahovou divizi za miliardy eur.
ThyssenKrupp patří v Evropě mezi přední a současně historicky nejvýznamnější výrobce oceli. Dějiny hutní výroby spadají do období jara roku 1889, kdy průmyslník August Thyssen začal skupovat pozemky táhnoucí se kolem řeky Rýna. První vysoká pec s navazující siemens-martinskou ocelárnou pak byla odpíchnuta v roce 1891, což je také považováno za samý počátek železáren v Bruckhausen.
ThyssenKrupp patří v Evropě mezi přední a současně historicky nejvýznamnější výrobce oceli. Dějiny hutní výroby spadají do období jara roku 1889, kdy průmyslník August Thyssen začal skupovat pozemky táhnoucí se kolem řeky Rýna. První vysoká pec s navazující siemens-martinskou ocelárnou pak byla odpíchnuta v roce 1891, což je také považováno za samý počátek železáren v Bruckhausen.
13
Fotogalerie

Německá strojírenská společnost Thyssenkrupp prodala svou divizi výtahů konsorciu soukromých investorů zahrnujícímu firmy Advent, Cinven a RAG-Stiftung za 17,2 miliardy eur (451 miliardy korun). Podnik tak získal životně důležitou hotovost, ale zároveň ztratil jedno ze svých nejcennějších aktiv, píše Reuters. Prodej divize jmenovaným společnostem Thyssenkrupp schválil v únoru.

„Zbavit se divize výtahů s více než 50 tisíci zaměstnanci bylo tvrdé a nesnadné rozhodnutí, ale v zájmu celé skupiny to bylo nezbytné,“ uvedla šéfka Thyssenkruppu Martina Merzová.

Divize Thyssenkrupp Elevator je čtvrtým největším výrobcem výtahů na světě za firmami Otis, Schindler a Kone. Byla též nejziskovější divizí německého konglomerátu. Bez ní by skupina uzavřela minulý finanční rok se ztrátou. Toto zjištění umocnilo tlak na revizi zbylých divizí, zejména té železářské.

Koncern uvedl, že hotovost použije ke snížení dluhu, rozvoji některých divizí, financování restrukturalizačních opatření a ke zpětnému odkupu 15 procent v divizi výtahů, aby dostál svým závazkům ohledně penzí.

Díky přílivu hotovosti nemusí Thyssenkrupp čerpat z úvěru jedné miliardy eur, který si kvůli pandemii preventivně zajistil u německé státní banky KfW.