ThyssenKrupp chce prodat divizi výtahů za miliardy | E15.cz

KoronaHelpdesk E15

Jak ekonomicky přežít koronavir

Více k tématu

Gigant bojuje o přežití. Německý konglomerát ThyssenKrupp chce prodat divizi výtahů

Michal Nosek

Michal Nosek

Největší německá ocelářsko-technologická firma ThyssenKrupp brzy rozhodne o prodeji své divize výtahů. Čtvrtletní výsledky firmy totiž potvrdily rychle se zhoršující finanční situaci podniku. Symbol průmyslové síly Německa bojuje s dluhovými a penzijními závazky ve výši 12,4 miliardy eur. Po letech nešťastných investic se tak snaží získat peníze prodejem stále ceněné divize výtahů.

Dluhy firmy v posledním období prudce vzrostly a ztráty se v prvním čtvrtletí fiskálního roku prohloubily. „Poslední data opravdu nejsou skvělá,“ řekla k výsledkům generální ředitelka Martina Merzová s tím, že je ale přesvědčená, že prodej výtahářské divize je správný. Akcie ThyssenKrupp ve Frankfurtu v reakci na tato slova ve čtvrtek dopoledne vzrostly o 2,7 procenta na 11,37 eura a snížily propad za poslední rok na 18 procent.

Společnost, které v poslední době ublížilo zpomalení čínské a německé výroby, rostoucí důchodové náklady a klesající poptávka po evropské oceli, nyní vstupuje do závěrečné fáze jednání s nápadníky své ziskové výtahové dcery. Nejzajímavější se zatím jeví nabídka finského konkurenta Kone a CVC Capital Partners, kteří v lednu nabídli podle agentury Bloomberg přibližně 17 miliard eur. Konečné rozhodnutí o kupujícím se očekává koncem tohoto měsíce.

Bouře Sabine roztočila české větrníky na maximum

Spojení Kone a ThyssenKrupp Elevator by vytvořilo největšího výrobce výtahů na světě, který by přeskočil současného lídra trhu, americký Otis, i druhý švýcarský Schindler. „Pokud by se tak stalo, pravděpodobně bychom podali žalobu a prodej rozporovali v Evropě, Spojených státech, Kanadě, Číně a možná i v Austrálii. Tyto případy by se řešily nejméně tři až čtyři roky, což by stav výrazně komplikovalo,“ řekl předseda představenstva společnosti Alfred Schindler.

Manažeři ThyssenKrupp a Otis se odmítli ke spekulacím o soudech agentuře Reuters vyjádřit. Zástupci Kone ale naopak uvedli, že společnost nadále věří, že i v tomto sektoru existuje prostor pro konsolidaci. Akcie Kone po Schindlerových komentářích klesly téměř o čtyři procenta.

Konsorcium Kone o výtahy ThyssenKrupp soutěží se třemi investičními skupinami vedenými společnostmi Blackstone Group, Advent International a Brookfield Asset Management.

Vodíkové město budoucnosti. Toyota na veletrhu CES představila obydlí pro své zaměstnance
Lesní město pro více než sto tisíc obyvatel. V Mexiku vzniká revoluční projekt
Brutalistní UFO bulharských komunistů chátrá třicet let. Prohlédněte si netradiční atrakci

 

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!