V Česku se budou vyrábět obojživelné Mercedesy

Obojživelný minibus

Obojživelný minibus Zdroj: ČTK

Takovou raritu Česko ještě nevidělo!
Obojživelný minibus
Obojživelný minibus
Obojživelný minibus
Obojživelný minibus
16
Fotogalerie

Nedaleko hlavního města se připravuje sériová výroba obojživelných minibusů, které najdou uplatnění například v rekreačních oblastech. Využívat by je ale mohli i záchranáři při povodních. Výrobní prostory mají vzniknout v okolí Prahy, poptávka je hlavně ze Spojených arabských emirátů, Ruska nebo Číny, řekl Robert Šubík z české pobočky společnosti Enjoy Tech Limited, která za projektem stojí.

"Momentálně jsme schopni vyrobit maximálně do pěti kusů ročně. V průběhu roku bychom se chtěli trochu rozrůst a výrobu zvýšit," uvedl Šubík. "Očekáváme velký zájem z Emirátů, odtud máme zpětné vazby už teď," dodal. Jaká bude základní cena, zatím nechtěl říci. Bude záležet hlavně na tom, jakou verzi si zákazník zvolí.

Základem je standardní Mercedes Sprinter, který je dále upravován. Na bázi komerčního vozidla bylo výhodné stavět i kvůli servisu. "Klíčové bylo zachovat zásadní prvky od mercedesu a maximálně se jim přizpůsobit, nevymýšlet nic nového," řekl Šubík.

Podívejte se, co dokáže obojživelný minibus

Video placeholde

Takovou raritu Česko ještě nevidělo! • Tomáš Koníček, Lukáš Červený

Na vodě se minibus ovládá podobně jako na silnici, speciální software podle otáčení volantu reguluje tah lodního motoru. Po vjetí do vody řidič vypínačem přepne automobil do plavebního režimu a pak už postačí jen určovat směr a rychlost malým joystickem na dveřích a otáčením volantu. Po jeho dotočení do koncových poloh se mezi motory vytvoří vzájemný protitah, díky němuž se plavidlo dokáže otáčet kolem své osy. K ovládání na vodě stačí kurz vůdce malého plavidla.

K výrobě sedmimetrového předváděného modelu, který pojme 12 cestujících včetně řidiče, bylo zapotřebí osm tisíc hodin. Plášť je z několika vrstev a komor a je vyplněn nenasákavou pěnou. Pasažéři mohou nasedat i na vodní hladině při uvázání u mola, a to pomocí třímetrové hliníkové lávky. Nastupování na suchu nevyžaduje žádná zvláštní zařízení.