Volkswagen plánuje častější uvádění nových modelů na americký trh

Volkswagen, ilustrační foto

Volkswagen, ilustrační foto Zdroj: CTK/AP

Německá automobilka Volkswagen (VW) hodlá na trh ve Spojených státech častěji uvádět nové a modernizované modely své vlajkové značky VW, aby vyhověla požadavkům tamních zákazníků. Automobilka tak potvrzuje, že svůj cíl stát se světovou jedničkou do roku 2018, bere skutečně vážně.

„Spotřebitelé chtějí rychlejší změny,“ řekl šéf amerických aktivit Volkswagenu Michael Horn. „Pracujeme na zkrácení životního cyklu produktů, abychom tak na trh rychleji uváděli nové prvky,“ dodal.

Horn řekl, že podle nové strategie by měla značka VW uvádět na americký trh nové produkty každých pět let, místo nynějších sedmi let. Tato strategie nicméně začne platit nejdříve v roce 2017, takže příliš nepřispěje k plánovému zvýšení ročního prodeje značky VW v USA na 800 tisíc vozů do roku 2018.

Cíl: do roku 2018 být jedničkou světového trhu

Volkswagen se již vypracoval v druhou největší automobilku na světě podle objemu prodeje, na americkém trhu se však stále potýká s problémy. To podkopává jeho snahu stát se do roku 2018 jedničkou na světovém automobilovém trhu.

Za první čtyři měsíce letošního roku Volkswagen prodal ve Spojených státech 118 154 vozů značky VW, což představuje meziroční pokles o deset procent. V celém loňském roce se prodej snížil o sedm procent na 407 700 vozů. Šéf závodní rady Volkswagenu Bernt Osterloh začátkem letošního roku označil výkon americké divize za „katastrofu“.

„VW by měl urychlit uvádění produktů, aby získal zpět podíl na trhu,“ uvedl šéf italské výzkumné společnosti CSP Gian Primo Quagliano. „VW má potenciál ke zvýšení prodeje v USA, protože má impozantní nabídku modelů. Musí však lépe načasovat jejich uvádění na trh,“ dodal.

Koncern Volkswagen je největší automobilkou v Evropě, jeho součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto.