Automobilová skupina dnes uvedla, že k opravě svolá přibližně 8,5 milionu vozidel ve státech osmadvacítky, včetně 2,4 milionu aut v Německu, jak nařídil tamní úřad pro dohled nad automobilovým trhem. Na technických řešeních, která mohou zahrnovat úpravu softwaru i fyzického zařízení, se nadále pracuje.
Automobilka přislíbila, že veškerá opatření nejdříve představí příslušným úřadům. Během následujících týdnů a měsíců bude poté informovat majitele dotčených vozů.
Zatímco v Německu je svolávání 2,4 milionu vozů k opravě povinné, v Česku dosud ministerstvo dopravy o povinném svolání vozidel nerozhodlo. Úřad se podle dnešního sdělení obrací na příslušná místa v Británii, kde probíhá homologace, tedy schválování k provozu, pro evropský trh pro tovární značku Škoda Auto. Ministerstvo chce zjistit možná řešení i to, jaký postup bude platit pro auta Škoda.
Stránky pro zákazníky
Volkswagen uvedl, že zákazníci VW mají nadále k dispozici speciální internetovou stránku v němčině, kde mohou po zadání čísla podvozku svého vozidla zjistit, zda se jich aféra dotýká. Obdobné weby jsou podle něj aktivní i pro jiné země EU a pro značky Audi, SEAT a Škoda Auto. Mladoboleslavská automobilka spustila příslušný web minulý týden.
Volkswagen dnes zopakoval, že všechna dotčená vozidla s naftovým motorem typu EA 189 jsou bezpečná a způsobilá k provozu na silnici. Auta s novějším naftovým motorem EA 288 prý dotčena nejsou.
148 tisíc vozidel
Český ministr dopravy Dan Ťok na konci září uvedl, že v Česku se prodalo kolem 148 tisíc aut koncernu VW vybavených dieselovými motory, které umožňují obcházení emisních měření. Z toho je 101 tisíc škodovek, 38 tisíc osobních i užitkových volkswagenů, asi sedm tisíc vozů Audi a 1800 automobilů Seat. Jde podle něj o vozy prodané dealerskou sítí v České republice, nikoliv o všechna vozidla v provozu v tuzemsku.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Automobilka původně uvedla, že z těchto 11 milionů postižených automobilů se jich osm milionů nachází v Evropské unii.