Buffett chystá masivní expanzi přes Evropu až na Dálný východ

Warren Buffett

Warren Buffett Zdroj: ctk

Berkshire Hathaway
Warren Buffett, CEO společnosti Berkshire Hathaway
London Eye
4
Fotogalerie

Osmnáct let čekal americký miliardář Warren Buffett na okamžik, kdy se svými realitními makléři z Berkshire Hathaway HomeServices podepíše první zámořský franšízový obchod. Toho se dočkal letos, když se spojil s berlínskou firmou Rubina Real Estate. Nyní se však věštec z Omahy, jak se 88letému investorovi přezdívá, chystá na daleko výraznější posun. Na globální expanzi.

První krok přišel v listopadu, když se Berkshire Hathaway HomeServices spojila s londýnskou společností Kay & Co. Ta se soustřeďuje především na prodej luxusních nemovitostí v oblastech Londýna kolem Mayfair nebo Hyde Parku. Po berlínské Rubina Real Estate jde o druhou firmu, se kterou se holding BHHS dohodl na provozování franšízy v Evropě.

Nově vzniklá Berkshire Hathaway HomeServices Kay & Co plánuje rozšiřovat byznys cestou akvizic a společných podniků, navíc má vybudovat deset samostatných kanceláří během nadcházející dekády, napsala agentura Bloomberg.

Holding Berkshire Hathaway, který v letošním třetím čtvrtletí zdvojnásobil meziroční provozní zisk na 155,4 miliardy korun, navíc doufá v další expanzi do Milána, Vídně a Dubaje, a to ještě před koncem letošního roku.

„Časem chceme působit na všech hlavních metropolitních trzích,“ prohlásil Gino Blefari, manažer franšízové sítě. Společnost prý také jedná s možnými partnery v Paříži či Madridu, poohlíží se i po případném rozšíření byznysu do Mexico City, Hongkongu a Tokia.

Buffettova cesta s BHHS do Evropy začala v roce 2000, kdy Berkshire Hathaway poprvé získala podíl ve společnosti HomeServices of America – tu spoluvytváří realitní makléři a hypoteční společnosti.

Ačkoliv Buffett zpočátku nevěnoval tomuto střípku z celkového byznysu přílišnou pozornost, firma se postupně stala jednou z největších na poli zprostředkovatelů bydlení ve Spojených státech, připomněl Bloomberg.

„S vědomím práce s tolika kupci z neamerických zemí pro nás bylo zásadní, abychom mohli říci, že jsme skutečně globální,“ vysvětlil Blefari.