Obchodní dům Máj hledá novou podobu. Původní návrhy rekonstrukce odmítli památkáři | E15.cz

Vše o realitách

Vše o  realitách Vstoupit do speciálu

Obchodní dům Máj hledá novou podobu. Původní návrhy rekonstrukce odmítli památkáři

Petra Jansová

Obchodní dům Máj na Národní třídě čeká rekonstrukce. Jak po ní bude kulturní památka vypadat, zatím není jisté. Vizualizace, které před časem otevřely živou diskusi, podle vyjádření majitele objektu, společnosti Amádeus Real, nejsou aktuální. V současnosti se ale mění koncept pronajímaní. Čtyři patra budou do doby, než začne rekonstrukce, sloužit ke krátkodobým pronájmům.

„Zmiňovaný návrh patřil mezi několik původních pracovních verzí a je už překonaný. Máj takto vypadat nebude. S NPÚ už jsme si tuto věc následně vyjasnili," uvedl tiskový mluvčí společnosti Amádeus Real Karel Samec.   

Momentálně se zpracovává kompletní projekt rekonstrukce celé budovy, jehož součástí budou též nové architektonické návrhy. Základní vizualizace s navrhovanou podobou Máje představí investor veřejnosti, až budou finálně dokončené.

Stavební úřad pro Prahu 1 žádnou žádost o územní rozhodnutí na obchodní dům Máj dosud neeviduje a nemá k dispozici ani žádnou studii nebo vizualizaci. „Podle informací z otevřených zdrojů zpracovávají návrh architekti historického návrhu, ale nemohu to potvrdit,“ dodal vedoucí stavebního odboru pro Prahu 1 Oldřich Dajbych.

Kotvu budeme rekonstruovat jako památku, slibuje ředitel Vavřina

Na všech připravovaných návrzích v současnosti investor podle Samce spolupracuje s pražskými památkáři, městským Institutem plánování a rozvoje a i s původními autory návrhu stavby - architekty Martinem Rajnišem a Johnnym Eislerem. 

Památkově chráněný objekt potřebuje především výměnu zastaralých technologií. Renovace by podle prvotních odhadů měla vyjít na řádově stovky milionů korun.

Společnost Tesco od 1. června v objektu provozuje pouze supermarket s potravinami v suterénu a v přízemí menší rychloobrátkovou prodejnu taktéž s potravinami. Do doby zahájení rekonstrukce, která by měla začít v polovině roku 2020, chce nový majitel dočasně pronajmout ostatní plochy jiným obchodníkům. 

Myšlenka pop-up obchodů už na českém trhu existuje. Jedním z nich je projekt Manifesto, kde jsou v námořních kontejnerech dočasně bistra, kavárny či butiky. 

Připomeňte si v galerii, jak vznikal obchodní dům Máj:

 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!