Sekyra získal investory pro své projekty na pražských rumištích
„Vždy jsme říkali, že část území můžeme otevřít investorům nebo prodat,“ řekl Leoš Anderle, výkonný ředitel Sekyra Group.
Investoři mají opci na získání až poloviny společného podniku. Podle Anderleho však bude její uplatnění záviset na tržní situaci. Minimálně o Smíchov se podle informací z trhu zajímala rovněž investiční skupina Penta.
„Jak lokalita Rohanského ostrova, tak smíchovského nádraží reprezentují jedny z nejlukrativnějších pozemků z pohledu kancelářské i bytové výstavby v Praze,“ uvedl Eduard Forejt, ředitel rozvoje obchodu poradenské firmy JLL. Pozemky jsou podle něj natolik rozsáhlé, že významně zamíchají kartami v developerském byznysu.
Nejprve kanceláře
Na Rohanském ostrově mají v první etapě vzniknout dvě kancelářské budovy v součtu o třiceti tisících metrech čtverečních a dva bytové domy s více než dvěma sty jednotkami. Anderle ze Sekyra Group odhaduje pro první fázi investici na 2,5 miliardy korun. Pro tuto část projektu již developer podal žádost o územní rozhodnutí. Právě až po jeho udělení vykoupí Sekyra a jeho partneři parcely od magistrátu. Dosud za ně platí nájem.
Smíchov je proti Rohanu s přípravou o něco pozadu. V dubnu má být pro toto území hotová architektonická studie. S územním rozhodnutím se v Praze 5 počítá až příští rok, se stavebním povolením v roce 2018. První fáze projektu v severní části smíchovského nádraží počítá s výstavbou dvou domovních bloků se 650 byty a třinácti tisíci metry čtverečními administrativy.
Zajištěné pozemky
Jak v Karlíně, tak na Smíchově bude developer kupovat pozemky až po získání územního rozhodnutí. Podle ředitele Sekyra Group se mají zaplatit běžné tržní ceny. Když Luděk Sekyra v roce 2008 vyhrál magistrátní tendr na Rohanský ostrov, zavázal se v budoucnu za tamní pozemky zaplatit zhruba 1,7 miliardy korun. Do konce ledna na pachtu za parcely dal něco málo přes 52 milionů korun.
Další velké rozvojové území má developer na nákladovém nádraží Žižkov, kde si podobně jako na Smíchově v minulé dekádě u Českých drah zajistil předkupní právo. Tamní projekt však ještě neprošel ani změnou územního plánu.