Konstrukce mostu by zůstala stát a nezabila by tak čtyři pracovníky, kdyby se do ní přidalo pár ocelových stojek na zkvalitnění stability skruží. Toto by zodpovědného zhotovitele, firmu Bögl a Krýsl, stálo nanejvýš dodatečných deset tisíc eur. Za instalaci skruží přitom zaplatila 322 tisíc eur. Experti v současnosti prověřují možnost, že za chybějící podpěru může statik, vzhledem k tomu, že stojky byly postavené přesně podle jeho nákresu.
Firma Bögl & Krýsl je jako subdodavatel jedním z pěti účastníků soudního řízení kvůli tragické nehodě ve Studénce na Novojičínsku, kde se v srpnu 2008 zřítil most před jedoucí vlak. Neštěstí si tehdy vyžádalo osm lidských životů, desítky cestujících byly zraněny.
„Dokud nebude jasné konečné stanovisko vyšetřování, všechny dohady o příčině pádu konstrukce jsou a budou jen spekulacemi,“ vzkázal mluvčí ministerstva dopravy Martin Kóňa. Rezort však raději dal zkontrolovat všechny rozestavěné mostní konstrukce i bezpečnost práce na dálničních stavbách.
Na slovenské D1 tak experti prošli 43 mostů, zatím bez negativních výsledků. Zapojila se i Národní dálniční společnost, která na všech stavbách v její kompetenci prověřila podpůrné konstrukce od firmy Skruže Weise SK, jelikož právě ta u Kuriman povolila. Ministerstvo zároveň zakázalo jejich používání.
U Levoči zatím musí zhotovitel demontovat a odvést zřícenou podpěru. Od března by tak už měl být prostor přístupný k expertizám. Otázka však stále visí nad začátkem stavebních prací na mostě. Podle původní zprávy rezortu předložené do parlamentu měly začít v polovině března, potom však jejich spuštění ministerstvo nechalo na vyšetřovateli.