Startup Campiri, do něhož investoval Havrlant či Miton, expanduje do Portugalska

Obytné vozy od Campiri je možné si objednat do Lisabonu.

Obytné vozy od Campiri je možné si objednat do Lisabonu. Zdroj: Jan Rychtařík

Aveiro.
Historické město Obidos.
Královský palác v Sintře.
Vyzkoušeli jsme za vás, Volkswagen Grand California
Vyzkoušeli jsme za vás, Volkswagen Grand California
6
Fotogalerie

Startup Campiri zaměřený na půjčování a sdílení obytných karavanů a na další turistické služby rozšiřuje svou působnost do Portugalska. Rok po otevření pobočky ve španělské Malaze tedy otevírá pro turisty další destinaci. Zákazníci si mohou nechat „obytňák“ přivézt pro své cesty po Portugalsku do Lisabonu nebo vyrazit do Portugalska právě z Malagy. Flotila obytných vozů pro Portugalsko a Španělsko bude sdílená a bude se obsluhovat z pobočky v Malaze, kde se jejich počet z původních 11 navýšil na aktuálních 21 vozů.

„Portugalsko je logické rozšíření našich služeb v Malaze, protože je to populární destinace pro karavanisty, ale z Česka po zemi těžko dostupná. Zatímco z Malagy si lze udělat skvělý roadtrip. Slibujeme si, že rozšíříme nabídku o další zemi zejména těm zákazníkům, kteří si už v minulosti dopřáli službu Španělsko na míru s předpřipravenými itineráři, vyzvednutím na letišti a se službami průvodce. Byli totiž tak nadšení, že začali sami poptávat Portugalsko,“ říká šéf Campiri Lukáš Janoušek. 

Campiri loni v porovnání s předchozím rokem vyrostlo zhruba trojnásobně, co se týče rezervací i obratu, který přesáhl dva miliony eur (zhruba 55 milionů korun). Letos by mělo Campiri rezervace i obrat zdvojnásobit i díky novým destinacím. Na začátku roku mohli zájemci vybírat z více než sedmi stovek vozů. Janoušek si od větší nabídky slibuje prodloužení sezony. Oproti Česku jsou v jižním Španělsku nebo na jihu Portugalska i v listopadu běžně teploty přes dvacet stupňů. 

„Na portugalský trh vstupujeme s cílem nabídnout další destinaci, která funguje celoročně, a je to další krok na naší cestě nabídnout postupně zákazníkům možnost zažívat karavanistické zážitky po celé Evropě,“ doplnil Janoušek.

Campiri už si pro turisty v Portugalsku připravilo tři itineráře. První směřuje na Algarve a Alentejo za nejkrásnějšími plážemi jižního Portugalska, druhý vede z Lisabonu přes střed země až do druhého největšího města Porta a třetí je za portugalským vínem z Porta podél řeky Douro zpět k pobřeží do města Aveiro. 

„Už samotný Lisabon nabízí pestré možnosti pro karavany. Můžete si vybrat mezi hlídaným ,stellplatzem‘, parkováním v přístavu na placeném parkovišti a pro ostřílené spáče nadivoko jsou pěkná místa na břehu ústí řeky Tejo s výhledem na nejdelší most Evropy Ponte Vasco de Gama,“ říká Jan Rychtařík, manažer Campiri, s tím, že Portugalsko ještě stále patří mezi země, kde je možné spát s karavanem v divoké přírodě, ať už třeba v Lisabonu, nebo na jednom ze západních mysů Cabo Carvoeiro u města Peniche.

České „Airbnb pro obytňáky“ už vedle Česka, Španělska a Portugalska působí také v Polsku, na Slovensku a v Řecku. Loni v květnu oznámilo získání celkem 115 milionů korun od investorů z Rockaway Capital miliardáře Jakuba Havrlanta, skupiny Miton a Purple Ventures. Campiri se navíc začalo prezentovat jako konkurence klasických ubytovacích zařízení.

„Karavaning je alternativa pro cestování po hotelech. Zájem o něj je dlouhodobě rostoucí a nyní nastává situace, kdy ceny hotelů a letenek kvůli vysoké inflaci vzrostly natolik, že cestování obytňákem může být například pro rodiny levnější alternativou, a přitom ještě bohatší na zážitky,“ uzavřel Lukáš Janoušek.