Nápady nepatří do šuplíku. Czech Startup Platform chce pomoci začínajícím podnikatelům

Czech Startup Platform

Czech Startup Platform Zdroj: Web Startupplatform.cz

Networkingová akce, ilustrační foto
5 věcí, které potřebujete pro úspěšný rozjezd startupu
ilustrační foto
start-up
start-up
6
Fotogalerie

Jen jeden z deseti projektů přežije, říká okřídlená investorská poučka. Kolik nápadů ale do stádia byznysového plánu vůbec nedoroste? České prostředí není k zakládání nových firem příliš příznivé, a to jak z pohledu podpory podnikavosti a začínajících podnikatelů, tak ve složitosti orientace v administraci rozvoje. Nová iniciativa s názvem Czech Startup Platform to chce radikálně změnit. 

„Cílem platformy je zmenšit mezeru mezi talentovanými lidmi s nápadem a rušným startupovým světem, ve kterém se známé příběhy úspěšných startupistů mohou na první pohled zdát jako nedosažitelné. Chceme také celý ekosystém postupně dostávat i do regionů,“ představuje Czech Startup Platform jeden z jejích iniciátorů Petr Mandík, který zastupuje agenturu Happyend.

115. místo na světě

zaujímá Česko ve srovnání zemí z hlediska přívětivosti podnikání podle statistiky Doing Business

Startupisté řeší řadu problémů. Ten klíčový je najít zákazníky, kteří jsou za dobrý nápad ochotni zaplatit. „Platforma má mimo jiné pomoci v navedení na podnikatele a investory, kteří si stavěním byznysu už reálně prošli a mohou tak předat zkušenosti těm začínajícím. To má pro startupy mnohem větší přidanou hodnotu, než jen googlování, jak na to,“ poznamenává Michal Kardaš, který v platformě reprezentuje startupové studio Outboxers.

Platforma si dává za cíl lidem s chutí podnikat pomoci postavit celý startupový projekt. Provést dotyčné začínající podnikatele procesem vzniku firmy, propojit je s mentory, inkubátory, akcelerátory, poradit s marketingem a dostat produkt či službu na relevantní trh a získat pro její rozvoj financování.

Investoři do startupů se v Česku postupně profesionalizují. To přináší na jedné straně vyšší požadavky na prezentaci startupů, na druhé pak nové příležitosti pro ně. 

Na realizaci platformy se podílí řada expertů ze startupové scény a z firem a projektů jako je zmíněná agentura Happyend, Outboxers nebo Before You Shine. Mediálním partnerem platformy je byznysový deník E15.

www.czechstartupplatform.com

„Víme, že naše čtenáře zajímají inovace a příběhy nových projektů. Proto chceme být u vzniku inovativních výrobků a služeb i pomáhat s jejich medializací,“ říká šéfredaktorka deníku E15 Tereza Zavadilová. 

V plánu je proto také pořádání odborných networkových eventů a workshopů. „Pravidelná setkání jsou pro rostoucí komunity stejně důležitá jako jejich online prostředí,“ komentuje budoucí plány Platformy Klára Horton, zakladatelka startupové komunity Before You Shine. Platforma je zároveň otevřená všem dalším potenciálním zájemcům o jakoukoliv spolupráci v oboru.