Vyhledávač letenek Kiwi začíná spolupracovat s asijskou nízkonákladovkou

Letecká společnost Thai AirAsia (ilustrační foto)

Letecká společnost Thai AirAsia (ilustrační foto) Zdroj: profimedia.cz

Letecká společnost Thai AirAsia (ilustrační foto)
Letecká společnost Thai AirAsia (ilustrační foto)
Ředitel a zakladatel firmy Kiwi.com Oliver Dlouhý (ilustrační foto)
Brněnský prodejce letenek Kiwi.com (ilustrační foto)
5
Fotogalerie

K dalšímu růstu brněnského vyhledávače letenek má přispět významný hráč z asijského leteckého trhu. Kiwi.com oznámilo spolupráci s nízkonákladovou aerolinkou AirAsia.

Největší malajský letecký dopravce si od spolupráce slibuje důležitou podporu v expanzi na nové trhy. „Uživatelé webu AirAsia si teď budou moci díky Kiwi.com zarezervovat lety s více než sto leteckými společnostmi do destinací, které společnost AirAsia doposud neposkytovala. Tedy do Evropy, Austrálie, na Nový Zéland, Blízký východ či do Ameriky,” uvedli ve společném prohlášení Tony Fernandes, šéf skupiny AirAsia, a Oliver Dlouhý, zakladatel a generální ředitel Kiwi.com.

Díky novému partnerství aerolinka nabídne destinace jako Londýn, Dubaj, Madrid či Auckland návštěvníkům svých webových stránek, kterých je údajně padesát milionů měsíčně. Aerolinka tyto destinace nabízí spolu s rezervací hotelu a dalších aktivit.

Oznámená dohoda není zdaleka první svého druhu. Koncem loňského roku Kiwi.com oznámilo partnerství s jednou z největších čínských online cestovních kanceláří Tongcheng-Elong, které má zvýšit dostupnost letů po celém světě. Spolupráci také uzavřelo s jedním z významných čínských nízkonákladových dopravců Spring Airlines, díky které firma rozšířila nabídku letů do Číny. Stalo se tak během obchodní cesty organizované prezidentem Milošem Zemanem v loňském roce.

AirAsia roste ztráta

Aerolinka zároveň zveřejnila finanční výsledky za třetí čtvrtletí: vykázala ztrátu 55 milionu dolarů, meziročně o téměř pětinu vyšší. Vedení dopravce uvádí mezi důvody ztráty i fakt, že v Malajsii platí od září nová daň zatěžující cestující odlétající ze země. Ti platí poplatek mezi dvěma až 36 dolary podle toho, v jaké třídě Malajsii opouští. Čím vyšší třída, tím vyšší poplatek.

K přílišnému optimismu nepřispěla ani zpráva agentury Reuters, podle které americký úřad pro civilní letectví zhoršil bezpečnostní hodnocení malajského letectví o úroveň níže do druhé kategorie. Opatření znemožnilo malajským dopravcům spouštět nové linky do USA. Právě AirAsia dříve avizovala zájem otevírat nové linky do USA.

Mezi nasmlouvané partnery se řadí i letiště, patří mezi ně například Pulkovo v Petrohradě nebo Bergamo u Milána. Cestující má spolupráci pocítit o něco snadnějšími přestupy na letišti. Mezi poslední uzavřené dohody patří partnerství s izraelskými odborníky v oblasti leteckých technologií AeroCRS. Firmy spolu poskytují aerolinkám algoritmus a distribuční síť, která denně provede přes devadesát milionů vyhledávání letenek.

Spolupráce začala na konci loňského roku, kdy Kiwi získalo v AeroCRS menšinový podíl. Od svého vzniku v roce 2012 pod tehdejším názvem Skypicker vykazuje Kiwi stabilní růst. Ten mimo jiné dokumentuje ovládnutí žebříčku Deloitte Technology Fast 50, jenž mapuje nejrychleji rostoucí technologické firmy ve střední Evropě. Od roku 2015 stoupl obrat Kiwi.com téměř desetinásobně.