Čínské telefony Realme úspěšně vstoupily na český trh | E15.cz

Čínské telefony Realme dobývají český trh. Prvně se řadí k nejprodávanějším

Filip Zelenka

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Premiéru mezi nejprodávanějšími výrobci chytrých telefonů na tuzemském trhu měl v letošním prvním pololetí čínský producent značky Realme. Z prodejního koláče mobilů v Česku si dokázal ukousnout pětiprocentní podíl.

Značka Realme se zrodila teprve v roce 2018, avšak dokázala rychle využít problémy čínského obra Huawei a postupně se zařadit mezi nejprodávanější značky chytrých telefonů na celosvětovém trhu.

„V ČR mohu u Realme za poslední kvartál potvrdit velice solidní nárust tržního podílu a skok do TOP 5 značek (podíl v dodaných kusech přes pět procent – pozn. red.). Obdobná situace byla i na Slovensku, kde se Realme dostala do TOP 6 s podílem lehce přes šest procent,“ uvedla pro deník E15 Ivana Fišerová z analytické společnosti IDC.

Obdobný podíl má čínská značka také na světovém trhu, v poslední čtvrtletní  zprávě výzkumné společnosti Counterpoint Research zaznamenala třetí čtvrtletí po sobě čtyřprocentní podíl. Nejvíce telefonů zatím ve své krátké historii prodala ve třetím kvartálu loňského roku, bylo jich 14,8 milionu.

„Vzhledem k proklamovaným ambicím českého zastoupení Realme, být letos v rámci ČR v TOP 3 spolu s potenciálem přebrat část tržního podílu citelně ustupující společnosti Huawei, očekáváme v průběhu roku další nárust podílu této značky,“ komentuje vývoj českého trhu Fišerová. Nejvíce mobilních zařízení v Česku prodávají značky Xiaomi, Samsung a Apple.

Realme zvolna přebírá roli značky Huawei, jejíž podíl během posledního roku spadl z dvaceti procent na nynější čtyři procenta světového trhu. Čínskou značku poškodily západní sankce i její role při debatě o bezpečnosti budování 5G sítí.

Realme založil Sky Li, který měl zkušenosti z čínské značky levných telefonů Oppo. Realme zároveň patří pod společnost BBK Electronics, která provozuje  další výrobce chytrých telefonů Vivo, OnePlus a zmíněné Oppo. Oproti značkám vznikajícím na zelené louce má Realme výhodu přístupu k technologiím, dodavatelským řetězcům a výrobním kapacitám.

Společnost od počátku sází na mladé spotřebitele, nové modely představuje každého půl roku. Za dva roky se jí tak díky této strategii podařilo prodat padesát milionů chytrých telefonů.

Na svém od počátku klíčovém indickém trhu dosahuj Realme až desetiprocentního podílu. V posledním roce mezi Čínou a Indií panuje napětí, které vyústilo i v zákaz některých čínských aplikací. Zbývá tak otázka, zda vztahy obou zemi neovlivní prodeje čínského zboží v Indii.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah