LG odchází po letech ztrát z mobilního trhu | e15.cz

Konec trápení. LG po letech ztrát vyklízí trh s mobily

Filip Zelenka

Filip Zelenka

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Jihokorejský výrobce LG sice představil první celodotykový smartphone dříve než Steve Jobs svůj iPhone, ale teď po dvou dekádách končí. Neobstál v tvrdé konkurenci z jedné strany Applu a Samsungu, ze druhé převážně čínských značek. Mobily LG se přestanou prodávat koncem června.

LG se hodlá soustředit na technologie, které z jejího pohledu vycházejí perspektivněji než mobily, jako jsou elektroauta, chytré domácnosti nebo umělá inteligence, stojí v prohlášení

„Je to hra čísel, ne soutěž popularity,“ uvedl ředitel komunikace LG Ken Hong. Výstižně tak popsal situaci. Mobilní divize společnosti v posledních 23 kvartálech zaznamenala ztrátu. Poslední výdělečný rok byl 2014, informuje web Ars Technica. Celková ztráta se přesahuje 4,5 miliardy dolarů, uvádí agentura Reuters.

Vedení společnosti loni v lednu vytyčilo cíl zakončit rok 2021 po sedmi prodělečných letech v černých číslech. I kvůli lehkému poklesu celosvětového prodeje smartphonů způsobenému globální pandemií byl plán odsouzen k neúspěchu. Na začátku roku se spekulovalo o hledání kupce pro divizi chytrých telefonů, což se však nepodařilo, a tak značka končí. 

LG na vrcholu popularity v roce 2013 drželo desetiprocentní podíl na globálním trhu s chytrými telefony, loni to už byla jen dvě procenta, připomíná web Tech Republic. Na nejsilnější hráče trhu, Apple a Samsung, připadá 19procentní a 15procentní celosvětový podíl. LG loni prodalo 23 milionů zařízení, zatímco Samsung 256 milionů. Celosvětově se loni prodalo 1,2 miliardy chytrých telefonů.

Ústup jihokorejského výrobce ze scény je tak patrný už několik let. Rostoucí čínské značky, jako jsou Xiaomi nebo Huawei, které za nízkou cenu nabízejí slušný výkon, částečně zpečetily jeho odchod ze scény. Dosavadní zákazníky LG by si měli rozdělit výrobci, kteří také využívají operační systém Android – Samsung, Xiaomi, Honor nebo Huawei.

LG podle Dana Ivese ze společnosti Wedbush Securities sice začalo jako inovátor, ale nakonec zaostávalo za ostatními. „Vytvářeli inovace, které vypadaly dobře jen na papíře,“ řekl deníku Washington Post.

Redaktor webu Ars Technica Ron Amadeo s výrobky LG účtuje ještě tvrději. „Telefony LG nebyly nikdy dobré,“ píše. Tvrdí, že byly buď stejné jako ty od hlavního rivala Samsungu, nebo přinášely neopodstatněné bizarní inovace.

„Navzdory tomu LG představilo několik funkcí a inovací, které mobilnímu světu prospěly,“ zastává se LG redaktor webu The Verge Sam Byford. Mezi inovace, které výrobce do telefonního průmyslu zavedl, patří širokoúhlá kamera nebo dotyková obrazovka po celém displeji.

Nedostatek LG, na které podle webu CNet připadají téměř čtyři procenta výkonu jihokorejské ekonomiky, spočívá také v tom, že nikdy nedokázalo naplno využít svou značku proslulou díky široké nabídce spotřebních zařízení. Rovněž jihokorejský Samsung to s využitím masivního marketingu naopak dokázal. LG se tak přidává k dalším značkám, jako jsou Nokia, Ericsson nebo Blackberry, které na trhu chytrých mobilů nejprve úspěšně působily, ale nakonec nedokázaly obstát v tvrdé konkurenci.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newslettery