Facebook vpustí reklamu i do mobilů a tabletů

Facebook

Facebook Zdroj: profimedia.cz

Uživatelé internetové sociální sítě Facebook budou v budoucnosti dostávat reklamu i na chytré mobilní telefony a počítačové tablety. Firma tak chce rozšířit své příjmy. Informovala o tom dnes agentura DPA.

Facebook používá zhruba 850 milionů lidí, z toho přibližně polovina se k této síti připojuje pomocí chytrých telefonů a tabletů. Absence reklamy na těchto přístrojích byla považována za nedostatek podnikatelského modelu společnosti, která žije především z reklamních příjmů, píše DPA.

„Uživatelé se budou k Facebooku připojovat přes mobilní zařízení v budoucnu stále více,“ potvrdil agentuře Bloomberg trend Ian Maude ze společnosti Enders Analysis.

Facebook se nyní chystá k uvedení akcií na burzu, takže se snaží zapůsobit na potenciální investory. Ti dali najevo, že právě na zpeněžení v segmentu mobilů musí Facebook přitlačit. Dle dřívějších informací Financial Times se Facebook chystá spustit inzerci známou z webových stránek jako „featured stories“.

Zobrazování reklam i na mobilních zařízeních prověří schopnost sociální sítě balancovat mezi zájmy akcionářů na udržení rychlého růstu a zájmy uživatelů, kteří nebudou ochotni akceptovat příliš mnoho reklamních sdělení na malém displeji svého mobilního telefonu.

Facebook už má přes 500 investorů, kteří mohli podíly nakupovat přes investiční banky a na sekundárním trhu. Při úpisu akcií na burzu mohou své vklady několikanásobně zhodnotit. Zdá se totiž, že je po investicích do Facebooku hlad.Facebook už má přes 500 investorů, kteří mohli podíly nakupovat přes investiční banky a na sekundárním trhu. Při úpisu akcií na burzu mohou své vklady několikanásobně zhodnotit. Zdá se totiž, že je po investicích do Facebooku hlad. | Jan Sedlak

Podání žádosti o primární nabídku akcií na začátku únoru naznačuje, že na burzu mohly akcie Facebooku vstoupit v květnu. Podle dosavadních plánů chce firma prodejem akcií získat minimálně pět miliard dolarů (93 miliard korun). Podle agentury DPA se však očekává, že získaná částka by mohla činit deset miliard dolarů.

Primární úpis akcií dominantní internetové sítě zastíní všechny dosavadní emise firem z technologického sektoru, z nichž nejvyšší byl úpis akcií Googlu v roce 2004 v hodnotě dvou miliard dolarů. Nadále zůstává nejasné, zda se akcie Facebooku objeví na NYSE či Nasdaqu.