Konec večírku. Technologické firmy zastavují nábory, a některé se lidí i zbavují

Robinhood je jednou z technologických firem, která po raketovém růstu během pandemie musí propouštět

Robinhood je jednou z technologických firem, která po raketovém růstu během pandemie musí propouštět Zdroj: profimedia.cz

Robinhood je jednou z technologických firem, která po raketovém růstu během pandemie musí propouštět
2
Fotogalerie

Když globální ekonomika přežila pandemii, zdálo se, že raketový růst bude pokračovat do nekonečna. Peníze byly levné, na dosah ruky, startupy se trumfovaly výší valuací a investoři rozdávali astronomické částky jak na běžícím páse. To vše se zřejmě mění. Přinejmenším americké technologické firmy vykazují znatelné známky zpomalení. Některé přestaly přijímat nové zaměstnance, jiné musely dokonce přistoupit k vlnám citelného propouštění. 

„Dnes jsem v práci prožil brutální den. Udělal jsem bolestivé rozhodnutí, že propustíme 87 milovaných členů Cameo rodiny,“ napsal tento týden na Twitteru Steven Galanis, šéf společnosti Cameo, která zprostředkovává kontakt s celebritami a která během pandemie několikanásobně vyrostla. Galanis propustil čtvrtinu zaměstnanců. A není jediný. Obdobně postupovaly firmy Robinhood, Thrasio nebo Noom

Nutnost úspor se týká i těch největších hráčů v oboru. Společnost Meta, pod niž spadají i sociální sítě Facebook nebo Instagram, oznámila, že po zbytek roku omezí přijímání lidí. Podobnou politiku zvolil streamovací gigant Netflix, zatímco zástupci Amazonu při oznámení čtvrtletních výsledků uvedli, že během pandemie zaměstnali až příliš mnoho lidí, kteří teď nejsou potřeba. 

Jak bude vypadat investiční rok 2022?

Video placeholde
• Videohub

Netýká se to ovšem jen Spojených států, první příklad propouštění se objevil před pár týdny ve střední Evropě. Slovenský e-shop se spodním prádlem Dedoles byl nucen propustit dvě stovky zaměstnanců, a to i kvůli ochlazujícímu se trhu, na němž lidé více přemýšlejí o tom, co si pořídí.

„Když jsme loni začali prudce růst, nastaly s tím spojené interní problémy, na které narazí každá firma, která rychle roste. Ale jelikož nám nevyšla sezona podle plánů, a to se týkalo celé e-commerce oblasti, nedokázali jsme vygenerovat dostatečnou hotovost a vyprodat zásoby,“ řekl tehdy deníku E15 šéf a majitel společnosti Jaroslav Chrapko.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!