Manažerské rady šéfa Netflixu, díl první: Jak vyhodit zaměstnance

Server E15.cz přináší svým předplatitelům první z trojice textů o firemní kultuře Netflixu. Reed Hastings, šéf streamovací služby, v nové knize No Rules Rules pozval čtenáře do své manažerské kuchyně, která dává zapomenout na zastaralé modely řízení z doby průmyslové revoluce. I díky tomu se z Netflixu stala jedna z nejúspěšnějších společností světa. V tomto díle se dozvíte, jak Hastings hledá správné zaměstnance a jak se těch nevhodných naopak snaží co nejefektivněji zbavit. Netflixu se navíc osvědčuje ignorovat i většinu zavedených nástrojů mzdové politiky.
Netflix. Téměř magické slovo, za nímž se skrývá jedna z nejvýraznějších firem uplynulých dvou desetiletí. Původně zásilková videopůjčovna během dvaceti let zcela proměnila vlastní byznys, stala se lídrem světového trhu se streamovaným videem a posléze vůbec první globální televizí nabízející vlastní seriály, reality shows a také filmy. A filmy úspěšné, když mají na kontě již několik Oscarů a dalších cen z celého světa.
Vůdčí osobností Netflixu je dlouholetý šéf Reed Hastings, jeden z nejúspěšnějších manažerů nejen zábavního průmyslu a jeden z nejbohatších lidí planety. „Za úspěchem Netflixu kromě samotné služby stojí především její orientace na inovace a jí podřízený model řízení firmy," uvádí Reed Hastings ve své knize No Rules Rules, která je pozvánkou do zákulisí firmy, v níž by chtěl pracovat skoro každý.
Jako za průmyslové revoluce
Kniha No Rules Rules vyšla v září a Hastings na ní spolupracoval s Erin Meyerovou, autorkou několika úspěšných knih o řízení a lektorkou na mezinárodní byznysové škole INSEAD.
„Modely řízení podniků se ustavovaly v průběhu průmyslové revoluce," píše Reed Hastings ke konci knihy. „V těch dobách šlo především o to vyvarovat se chyb, které často mohly být fatální.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.
Vyzkoušet za 1 Kč Více informací