Na burzu se chystá další americký slevový portál

LivingSocial

LivingSocial

bru
Slevový portál LivingSocial, největší konkurent Grouponu, začal jednat s bankami o primární nabídce svých akcií (IPO), jejíž hodnota bude okolo jedné miliardy dolarů. Uvedla to včera večer televizní stanice CNBC, dnes informaci agentuře Bloomberg potvrdil nejmenovaný zdroj.

Firma se prý do konce týdne rozhodne, který finanční ústav jí bude při vstupu na burzu asistovat. Nyní jedná s Barclays Capital, JPMorgan, Allen a dalšími bankami. IPO může LivingSocial ocenit na 10 až 15 miliard dolarů.

Odhadovaný letošní obrat společnosti činí miliardu dolarů, firma předpokládá, že v roce 2012 bude mít pozitivní platební bilanci. Vstup na burzu se dá očekávat na konci roku, doplnil zdroj Bloombergu.

Slevovým portálům stále vládne Groupon, který podle průzkumu agentury Yipit držel v květnu 48 procent amerického trhu, jeho podíl ale klesá. Druhý v pořadí, LivingSocial, v květnu meziměsíčně posílil o čtyři procenta na celkových 24. Celý trh slevových portálu v USA podle analytické agentury BIA/Kelsey v roce 2015 vytvoří tržby za 3,9 miliardy dolarů, loni to bylo 873 milionů dolarů.

Groupon již na začátku června oznámil svůj vlastní vstup na burzu, jeho IPO ale dosáhne hodnoty jen 750 milionů dolarů, přesto to firmu ocení na přibližně 25 miliard dolarů.

Současná vlna IPO technologických firem nejspíše na přelomu letošního a příštího roku zahrne i sociální sítě Facebook a Twitter. Na burzu již letos vstoupily sociální sítě LinkedIn a Renren, internetové rádio Pandora či výrobce her pro Facebook Zynga