Virtuální jídlo: rozšířená realita se probojovala i do gastronomie

Rozšířená realita nachází využití i v gastro průmyslu.

Rozšířená realita nachází využití i v gastro průmyslu. Zdroj: Screenshot: Alper Guler (YouTube.com)

Restaurace povyšují své jídelní lístky na zcela jinou úroveň. Čtení z tradičního papírového menu nahrazuje rozšířená realita.

Sdílení fotografií jídla na sociálních sítích je trendem, který nabírá na obrátkách. Za stravování v restauracích je mladá generace navíc čím dál ochotnější utratit velkou část svého rozpočtu. Pro gastro průmysl jsou tak mladí lidé přitažlivými zákazníky a vymyslel způsob, jak jich přilákat ještě více. 

Restaurace či kavárny začaly využívat rozmachu rozšířené reality a přichází s takzvaným virtuálním menu. Podniky s každým jídelním lístkem přinesou tablet s aplikací s rozšířenou realitou (ta doplňuje reálný obraz o počítačem vytvořené objekty), host jednoduše namíří chytrý telefon nebo tablet na jídelní lístek, tácek nebo jen na stůl a na displeji se mu zobrazí detailní 3D model skutečného pokrmu i s informacemi o ingrediencích, velikostí porce, nutričních hodnotách či hodnocení předchozích zákazníků. Jídla si lze prohlédnout ze všech úhlů i s nimi manipulovat.

Během čekání na jídlo klient může v rozšířené realitě sledovat videa zachycující přípravu pokrmu či rozhovory s kuchaři.

Podniky si slibují, že tak svým hostům zprostředkují zcela nový zážitek a ti se o něj budou chtít podělit na sociálních sítích, čímž restaurace zaujme velký počet potenciálních zákazníků a zvýší tržby. „Hostům nabízíme neobvyklá jídla. Třeba kadaif. Zdaleka ne všichni ale ví, co to je,” řekl majitel newyorské restaurace Vino Levatino, kterému menu v rozšířené realitě zvedlo prodeje o 22 procent.

Podle vývojáře aplikace Kabaq, jež přišla na trh jako jedna z prvních služeb s nabídkou virtuálního jídla, jsou lidé vizuální bytosti a 3D model je naláká daleko více než obyčejný text.

Každý den je na sociálních sítích zveřejněno přibližně 3,5 milionů příspěvků s fotografií jídla a hashtag #food je třetí nejpoužívanější na Instagramu. Proto, ačkoli jsou náklady na vývoj aplikací s rozšířenou realitou stále vysoké, podniky věří, že jde o investici do budoucna, píše server TechCrunch.

Jak menu v rozšířené realitě vypadá, zhlédněte ve videu.