Vodafone a Microsoft se dohodly na partnerství v oblasti umělé inteligence

Microsoft

Microsoft Zdroj: Pexels

Vodafone
2
Fotogalerie

Britská telekomunikační skupina Vodafone se dohodla s Microsoftem na desetiletém rozsáhlém strategickém partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Součástí spolupráce bude rozšíření budoucích technologií, jako jsou internet věcí (IoT) a cloudové služby, o funkce AI. V rámci dohody Vodafone investuje 1,5 miliardy dolarů (34 miliard korun) do AI zaměřené na zákazníky vyvinuté pomocí technologií Azure OpenAI a Copilot od Microsoftu a nahradí také fyzická datová centra levnějšími cloudovými službami Azure, které jsou schopné zpracovat větší objem dat.

S pomocí generativní AI od Microsoftu, zejména chatovacích robotů s AI, chce Vodafone zlepšit péči o zákazníky. AI také pomůže zajistit globální platformu Vodafonu pro IoT ve velkém měřítku. Firmy budou rovněž společně rozvíjet digitální a finanční služby pro podniky, zejména pro malé a střední podniky v Evropě a Africe.

Microsoft se současně stane kapitálovým investorem do platformy IoT firmy Vodafone, až bude vyčleněna do samostatného podniku. To se má stát do dubna 2024. Microsoft bude rovněž využívat pevné a mobilní služby Vodafonu.

Finanční ředitel Vodafonu Luka Mucic uvedl, že „vedoucí postavení Microsoftu v AI podpořené partnerstvím s OpenAI změní zákaznické služby. Chatovací robot TOBi podpořený umělou inteligencí Microsoftu bude podle něj poskytovat konzistentnější a inteligentnější odpovědi na dotazy“.

Microsoft je v současnosti považován za předního světového poskytovatele služeb v oblasti AI, mimo jiné i proto, že si skupina díky miliardovým investicím včas zajistila přístup k technologii OpenAI. Investice Microsoftu do AI nedávno zvýšily cenu akcií a Microsoft nyní soupeří s Applem o pozici nejhodnotnější společnosti na světě, upozornila agentura DPA.

Vodafone bojuje s konkurenty Telefónica a Orange o pozici druhé největší telekomunikační společnosti v Evropě. Lídrem evropského trhu je Deutsche Telekom. Vodafone působí i v Česku, kde poskytuje služby více než 4,5 milionu zákazníků.