Zaměstnanci Škoda Auto mohou zůstat v klidu, propouštění nehrozí, říká šéf odborů Volkswagenu

Bernd Osterloh

Bernd Osterloh Zdroj: profimedia.cz

Zaměstnanci Škody Auto se nemusejí obávat, že by Volkswagen, který mladoboleslavskou automobilku vlastní, převedl část výroby do Německa. Píšou to dnešní Hospodářské noviny s odvoláním na šéfa koncernových odborů Bernda Osterloha.

Spekulace o přesunu se objevily v říjnu. List připomíná, že Osterloh patří mezi nejvlivnější muže Volkswagenu, je i v dozorčí radě podniku, kde odborářům patří polovina z 20 křesel. Bez jejich souhlasu neprojde žádné rozhodnutí.

"Naprosto jasně říkám. Nikdo ze strany odborů by nepřipustil, aby padlo rozhodnutí, jež by zpochybnilo pracovní místa ve Škodě Auto," citují Osterloha HN. V médiích se v říjnu objevily spekulace, že koncern by mohl přesunout část produkce Škody Auto do Německa. Vedení a odbory prý také chtějí, aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie.

Odborářům Volkswagenu ale podle Osterloha není nic známo o tom, že by se uvažovalo o odnětí části výroby české automobilce. "Nechceme, aby jedna značka vyráběla méně vozů a měla menší zaměstnanost ve prospěch jiné značky," uvedl. Podle něj odboráři ve Wolfsburgu úzce spolupracují s kolegy v Mladé Boleslavi.

HN připomínají, že v Německu nejsou dostatečně vytížené kapacity, zatímco výroba v Česku je na hraně svých možností. Osterloh podle deníku naznačil, že její další rozšiřování nepřichází v úvahu. "Nesmí se stát, aby se někde vybudovaly nové kapacity, zatímco jinde nejsou vytíženy ty stávající. Nejde o to, vzít někomu práci, ale musí být spravedlivě rozdělena," podotkl.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům 1 127 700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.