Marketing a mediální zázemí ANO jsou výzvou pro ČSSD, říká Sobotka

Andrej Babiš

Andrej Babiš Zdroj: ctk

Profesionální politický marketing a obrovské finanční a mediální zázemí hnutí ANO jsou pro sociální demokracii velkou výzvou, je přesvědčen premiér a šéf ČSSD Bohuslav Sobotka. Za varovné memento v ní označuje loňské komunální výsledky ČSSD v některých dosavadních stranických baštách.

Sobotka je přesvědčen, že u komunálních voleb jsou důležité nejen skutečné výsledky politických uskupení, ale i jejich mediální interpretace. „Zejména v tomto ohledu nelze být s celkovým vyzněním výsledků komunálních voleb příliš spokojen,“ uvádí Sobotka ve zprávě zveřejněné na webu ČSSD. Sociální demokracie získala v komunálních volbách druhý největší počet hlasů i mandátů.

Za bolestnou považuje ministerský předseda zejména značnou ztrátu hlasů pro ČSSD ve statutárních městech, kde výrazně uspělo hnutí ANO. „Nelze se bohužel ubránit závěru, že způsob dosavadní činnosti některých našich primátorů, radních a zastupitelů ve statutárních městech pozitivnímu volebnímu výsledku příliš neprospěl,“ je přesvědčen Sobotka. U některých komunálních politiků ČSSD je podle něj potřeba hledat rezervy v oblasti kultury komunikace, etiky a transparentnosti přístupu k veřejné správě.

Čtěte komentář Petra Holce:

Výrazně pozitivněji hodnotí Sobotka podzimní senátní volby, které ČSSD vyhrála i z podle něj nelehké pozice vládní strany. Podotýká, že senátorský klub strany nadále zůstal nejsilnějším klubem v rámci horní komory parlamentu. Naopak jarní volby do Evropského parlamentu podle ministerského předsedy nelze z hlediska ČSSD, která skončila třetí, jednoznačně interpretovat jako úspěch.

„Ve všech volbách v roce 2014 jsme čelili profesionálnímu politickému marketingu a obrovskému finančnímu a mediálnímu zázemí konkurenčního hnutí ANO,“ shrnuje pak Sobotka, který tím naráží na fakt, že šéf ANO Andrej Babiš je miliardář a majitel několika médií. „To je pro nás velká výzva, zejména pokud jde o úroveň a profesionalitu našich volebních kampaní a fungování týmu v Lidovém domě.“

Na druhé straně ale podle šéfa ČSSD platí, že ani sebelepší marketing a řízení kampaní stranu nezachrání, pokud bude nejednotná, shovívavá k podezřením z klientelismu a korupce nebo bude tolerovat funkcionáře a kandidáty se zpochybnitelnou mravní integritou.

Martin Čaban: ANO se samo neporazí