Mediální kampaň nebo pořádání Czech Street Party. Vláda vypisuje zakázky k předsednictví | E15.cz

Mediální kampaň nebo Czech Street Party. Vláda vypisuje zakázky k evropskému předsednictví

Premiér Petr Fiala (ODS)
Premiér Petr Fiala (ODS)
• 
ZDROJ: Reuters

Nguyen Thuong Ly

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Zbývá už pouhý půlrok do okamžiku, kdy Česko začne předsedat Radě EU, a tak úřad vlády vypisuje jednu veřejnou zakázku za druhou. Naskýtají se tak zajímavé příležitosti pro řadu tuzemských firem, které se mohou ucházet o vytvoření mediální kampaně, tisk propagačních materiálů, dodávku pancéřovaných vozů, zajištění cateringu a ubytování delegátů, dodávku květin či o pořádání kulturních akcí v Česku i v Bruselu. Nová vláda Petra Fialy (ODS) i kvůli rostoucí inflaci zvažuje zvýšení rozpočtu na předsednictví, které nyní činí 1,4 miliardy korun.

„Klademe na to velký důraz. Když jsme převzali vládu, tak jsme zjistili, že ne všechny věci jsou připraveny tak, jak bychom si představovali,“ uvedl premiér před několika dny po jednání s předsedou Evropské rady Charlesem Michelem.

Podle ministra pro evropské záležitosti  Mikuláše Beka (STAN) se také projeví nárůst platů. „Podstatná část rozpočtu evropského předsednictví souvisí například s bezpečností. Tyto zvýšené náklady budeme muset zohlednit,“ řekl Bek. Vláda pro potřeby předsednictví zaměstnává 228 úředníků.

Až polovina celkového rozpočtu padne na pořádání 282 akcí a zajištění jejich bezpečnosti. Nejprestižnější summit hlav států bude hostit Pražský hrad. Úřad vlády loni vysoutěžil další místa, kde se budou akce konat.

V pražském Kongresovém centru proběhne čtrnáct neformálních ministerských rad EU, řada konferencí a dalších předsednických jednání. Za pronájem dá stát přes 75 milionů korun. Na dalších téměř 50 milionů korun vyjde nájem prostor v dejvickém hotelu Diplomat pro setkání neformálních pracovních skupin, výborů a podobné akce.

Na více než milion vyjde dvoudenní pronájem pražského O2 universa pro pořádání podnikatelské akce SME Assembly. Důležité setkání vlády s Evropskou komisí pak zřejmě proběhne v paláci Žofín, setkání s Evropským parlamentem bude možná jen videokonferenční.

Video se připravuje ...
Škoda auto chce prodávat už jen elektromobily! Jaké změny se chystají?

Catering i pancéřovaná vozidla

Úřad vlády postupně vypíše zakázky na zajištění cateringu, dodávku květin, služby hostesek, dodávku vlajek i na ubytování pro delegáty. Úřad také vyjednává s Letištěm Praha, po němž chce zajištění VIP služeb či vyčlenění informační přepážky. Letiště právě pracuje na cenové kalkulaci služeb.

Tlumočníky už vláda vybrala v neveřejné zakázce, přes čtyři miliony korun pak stálo vytvoření akreditačního systému, ve kterém se budou registrovat delegáti i novináři. Zajímavou zakázku na výrobu protokolárních darů za 1,7 milionu korun získal Rückl Crystal.

„Pod uměleckým vedením Ronyho Plesla byl design protokolárních darů navržen unikátně pro tuto událost,“ uvedl úřad, podle něhož to budou sady sklenic a karaf.

Škoda Auto již přislíbila v rámci sponzoringu půjčit vládě 55 elektrických vozů Enyaq. Tím však velké zakázky na vozidla nekončí. Otevřená zůstává zakázka na pronájem osobních elektrických vozidel, na běžné mikrobusy, luxusní velkokapacitní autobusy s řidiči a v neposlední řadě také na osobní vozidla s nejvyšší balistickou ochranou.

Šestimilionová kampaň

Úřad vlády také vypsal klíčovou zakázku na zajištění mediální kampaně, jejíž cenu odhadl na šest milionů korun. Jen úvodní část mediální kampaně při posledním českém předsednictví v roce 2009 přišla nejméně na dvanáct milionů korun. V rámci kampaně má vzniknout šest spotů pro televize, šest pro rozhlas a jeden videospot v angličtině. Počítá se i s venkovní kampaní, inzeráty v médiích i s komunikací na sociálních sítích.

„Mediální kampaň nesmí jakýmkoli způsobem působit urážlivě, hanebně, nenávistně, cynicky, sarkasticky, satiricky a nátlakově,“ píše se v zakázce. Pamětníci si ještě vzpomenou, jak to Česko chtělo při posledním předsednictví Evropě „osladit“ kostkou cukru či na satirickou plastiku umělce Davida Černého Entropa v bruselské budově Rady EU. Nyní má na stejném místě vystavovat Národní galerie.

Firmy se mohou také ucházet o dvoumilionovou zakázku na tisk propagačních a informačních letáků. Podmínky přitom nejsou příznivé. Dodavatel se zavazuje, že dokáže ještě 72 hodin před danou akcí změnit údaje či fotografie na letácích, programech či v dalších materiálech. „K zadání tisku bude velmi málo prostoru. Rychlost a schopnost adaptovat se na změny jsou proto zcela zásadní,“ píše se v zakázce.

Postupně se začnou organizovat i doprovodné kulturní akce. Vláda také vypsala zakázku na dramaturgické zajištění Czech Street Party v Bruselu. Proběhnout má také EU Roadshow ve všech krajských městech. Zahajovací koncert se bude konat v Rudolfinu, závěrečná akce v Národním muzeu.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newslettery