On-line lékárnám se daří, počítají s miliardovými tržbami | E15.cz

On-line lékárnám se daří, počítají s miliardovými tržbami

Adéla Čabanová

Adéla Čabanová

Čtyřka největších on-line lékáren letos utrží celkem téměř dvě miliardy korun.

Lékárenská síť BENU na svém e-shopu letos meziročně ztrojnásobí tržby na 200 milionů korun a tempo růstu hodlá v příštím roce zachovat. „Celá oblast internetových obchodů roste každoročně zhruba dvacetiprocentním tempem, oblast zdraví na internetu zhruba o čtyřicet procent,“ odhaduje Michal Macourek z vedení BENU. „Trh by měl ještě pět let růst, z toho dosavadním tempem alespoň dva roky,“ odhaduje Macourek.

Řetězec BENU letos investoval do on-line lékáren desítky milionů korun. V příštím roce chce představit novou aplikaci a rozšířit nynější sklad a v roce 2019 přidá sklad zcela nový. E-shop denně obslouží na 1500 zákazníků, v současné předvánoční špičce i čtyři tisíce. Přes devadesát procent nákupů si lidé vyzvedávají osobně v některé z 205 lékáren sítě.

E-shop lékáren Dr. Max roste meziročně téměř o 300 procent. Loni utržil 200 milionů korun. „Velmi se nám tento způsob expedice osvědčuje,“ uvádí mluvčí Dr. Max Michal Petrov. Přes osmdesát procent objednávek se vydává prostřednictvím 420 kamenných lékáren. Dr. Max letos otevřel logistické centrum v Brně, z něhož expeduje tisíce objednávek denně. „Počet klientů e-shopu roste, ale zájem o kamenné lékárny neklesá. Je zřejmé, že tento typ expedice přitahuje nové klienty,“ říká Petrov.

Zdravotní pojišťovny chtějí nakupovat drahé léky

Na internetu se kamenné sítě BENU a Dr. Max perou s nejstarší Lékárnou.cz a dynamickou Pilulkou.cz. „Pilulka.cz je letos výrazně nad plánem tržeb,“ říká její zakladatel Martin Kasa. Jeho on-line lékárna letos očekává bez započítání osobních odběrů zhruba 440 milionů korun tržeb, meziročně o 55 procent více. „Pro rok 2018 plánujeme růst přes čtyřicet procent,“ dodal Kasa.

Lékárna.cz, která prodává od roku 2003, očekává podobný obrat jako loni, kdy utržila 500 milionů korun. „V příštím roce plánujeme posílení obratu o dvacet až třicet procent,“ říká Karel Klodner, výkonný ředitel Lékárny.cz. V poslední době tento obchod investoval do nové verze webových stránek, aplikace a do on-line poradny zhruba třicet milionů korun. Tím zastavil předchozí propad počtu zákazníků a vrátil se k zisku.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!