Praha chce software, který bude hlídat stav infrastruktury. Má snížit počet uzavírek | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Praha chce software, který bude hlídat stav infrastruktury. Má snížit počet uzavírek

Praha chce software, který bude hlídat stav infrastruktury. Má snížit počet uzavírek
Rekonstrukce na nábřeží Kapitána Jaroše.
• 
ZDROJ: David Malík

ČTK

Vedení Prahy chce nechat vytvořit software, který bude sdružovat informace o nutných opravách komunikací od magistrátu a městských firem tak, aby byly práce koordinované a jedno místo se nemuselo rozkopávat opakovaně. Novinářům to řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Jde podle něj o komplikovaný projekt, jehož příprava bude trvat až čtyři roky.

Podobné systémy podle náměstka fungují v zahraničí, kde výrazně pomáhají při koordinaci oprav a tím umožňují omezit nutné uzavírky. Software by měl podle něj sdružovat informace například od Technické správy komunikací (TSK), Pražských vodovodů a kanalizací, dopravního podniku, Pražské teplárenské, magistrátního odboru investic a dalších.

Cílem je, aby systém sám hlásil, kde je potřeba oprava, a aby zároveň navrhl možnou koordinaci s dalšími plánovanými akcemi. V současné době má každá instituce či firma vlastní databázi, které spolu nekomunikují.

Software by podle Scheinherra mohl fungovat do čtyř let. Takto dlouho bude příprava trvat proto, že vůbec nejde o jednoduchou věc, dodal. „Teď jsem zadal řediteli TSK, aby udělal základní rešerši a spojil se s univerzitami, abychom zjistili, jaké možnosti vůbec v České republice máme,“ uvedl. Dodal, že na základě toho bude vypsána zakázka.

Praha chce sídlit ve vlastním. Hledá volný pozemek nebo areál k rekonstrukci

Do doby zprovoznění jednotného softwaru bude jeho funkci suplovat koordinační tým, složený ze zástupců firem a organizací. Nové vedení města se chce také zaměřit na lepší komunikaci s veřejností. Náměstek nicméně dodal, že opravy a tedy i uzavírky jsou v důsledku podinvestovanosti infrastruktury v metropoli nezbytné, zejména na mostech. „Primární je bezpečnost. A pokud máme mosty ve špatném stavu a chceme, abychom se na ně mohli spolehnout, tak k tomu jinak nemůžeme přistoupit,“ uvedl.

Minulé vedení magistrátu a zejména bývalý náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) za podle mnohých nezvládnutou koordinaci projektů sklidili vlnu kritiky. Loni postihl metropoli několikrát v důsledku souběhu rekonstrukcí krátkodobý dopravní kolaps.

Praha vybrala nočního starostu. Noční život v metropoli bude řešit Jan Štern
Pražské metro slaví jubileum, před padesáti lety začali stavbaři razit první tunel

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!