Magistrát zakázku rozdělil na tři části a rozložil ji do čtyř let, slibuje si od toho rozšíření okruhu dodavatelů a větší úsporu peněz. Všechny tři části vypsal v polovině září současně. O vítězi rozhodne nejnižší nabídková cena.
V první části poptává osobní a užitková vozidla pro městskou policii, celkem má jít o 176 pick-upů a dodávek. Druhá část se týká 24 minibusů s devíti nebo 19 místy k sezení. Třetí část zakázky řeší 16 pick-upů a dodávek pro magistrát.
Podle dohody s městem si budou strážníci vozy hradit ze svého rozpočtu. „Jedná se o částku zhruba 80 milionů korun. Celou částku má městská policie vzhledem k dobrému hospodaření již k dispozici a nebude tedy nutné v souvislosti s touto zakázkou jakkoliv navyšovat rozpočet,“ uvedla mluvčí strážníků Irena Seifertová. Zbývající miliony zaplatí za své vozy magistrát.
Seifertová poznamenala, že vedení městské policie apeluje na nutnost obměny vozového parku již od začátku roku 2013. Podle ředitele pražských strážníků Eduarda Šustera byly vozy obměněny naposledy v roce 2008 a 2009.
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky: | |
---|---|
Předpokládaná hodnota I. části veřejné zakázky (osobní a užitková vozidla pro Městskou policii) | 61 125 000 korun bez DPH na 4 roky |
Předpokládaná hodnota II. části veřejné zakázky (minibusy pro městskou policii) | 18 125 000 bez DPH na 4 roky |
Předpokládaná hodnota III. části veřejné zakázky (osobní a užitková vozidla pro magistrát) | 8 250 000 bez DPH na 4 roky |
Celková předpokládaná hodnota veřejné zakázky | 87 500 000 bez DPH na 4 roky |
Zdroj: MHMP
Nákup vozidel schválilo po delší diskuzi pražské zastupitelstvo už loni v září. Předtím jej političtí představitelé jednou odmítli, podruhé byl nákup z programu jednání stažen. Zadávací řízení na dodávku vozidel město zahájilo původně již v roce 2010 a 2011, nákup ale nakonec nerealizovalo. Obě zakázky zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
Roční zdržení
K nynějšímu ročnímu zpoždění podle magistrátní mluvčí Petry Hrubé došlo proto, že původní zadávací dokumentace na administrátora zakázky byla pro potřeby hlavního města a městské policie nevyhovující. Rada proto nechala dokumentaci přepracovat v takzvaném systému „in house“.
Nákup nových vozidel je podle magistrátních dokumentů nutný, pokud by město zakázku nedotáhlo do konce, nebude podle dokumentu schopno efektivně plnit svou funkci v zajištění veřejného pořádku.
Původně mělo být vozů pro městskou policii o čtvrtinu méně, zakázka byla ale pouze dvouletá. Podle nynějšího záměru by měli strážníci dostat prvních 60 vozů v letošním roce. V dalších letech pak dostanou 50 aut a dvakrát po 45.