Ředitelem úseku výstavby se dnes stal bývalý šéf oddělení vývoje a zástupce technického ředitele společnosti Benzina Tomáš Čížek. Šéfem ekonomického úseku byl jmenován bývalý náměstek ministra obrany Libor Tejnil. Kancelář generálního ředitele povede Soňa Křítková, ředitelka strategie a komunikace Agrofertu, a provozní úsek bude řídit Zdeněk Mařík, který na ŘSD přichází ze společnosti Siling zabývající se silničním inženýrstvím.
„Musíme dát do souladu právní normy. Legislativní proces v Česku má běžné standardy a lhůty a my uděláme všechno pro to, aby se nám tento proces podařilo nastartovat k 1. lednu 2015,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař (ANO). Výhodou státního podniku je to, že může hospodařit i s jinými příjmy, než jsou peníze ze státního rozpočtu a může si kupříkladu brát půjčky.
Rakouský správce silnic rovněž spravuje mýtný systém a kontroluje mýtné platby, což v Česku pro ŘSD zajišťuje soukromá společnost Kapsch. Právě touto cestou chce ministerstvo dopravy postupovat v transformaci a doufá, že se potřebná změna struktury stihne ještě před vyhlášením výběrového řízení na desetiletý provoz mýtného systému po ukončení smlouvy s Kapschem po roce 2016.
Výkonnost a fungování ŘSD podle Kubiše rozsáhlými personálními změnami ve vedení společnosti ohrožena nebude.
„Jednak věřím, že dojde k předání informací mezi klíčovými lidmi - těmi, co odcházejí, a těmi, co nastupují. Zároveň nechceme rozpouštět žádné týmy, ale naopak bychom s nimi rádi pracovali,“ uvedl Kubiš. Konkrétní jména odvolaných manažerů ŘSD ale odmítl uvést. Zároveň nechtěl oznámit jména nových členů vedení s tím, že do funkcí dosud nebyli oficiálně jmenováni. O několik hodin později je zveřejnila mluvčí ŘSD.