Strany zbrojí na kampaň, ODS opět chystá konfrontaci | E15.cz

Strany zbrojí na kampaň, ODS opět chystá konfrontaci

čap

Politické strany jsou ve finále s přípravami předvolebních kampaní. ODS letos, podobně jako v roce 2009, zřejmě vsadí na konfrontaci s levicí. Straně v tom pomohou modrá a oranžová šipka spolu s heslem. Lidovci už podobu kampaně odtajnili, spoléhají na slunečnici a hřejivé barvy, hnutí ANO miliardáře Andreje Babiše na fotografie osobností.

Občanští demokraté si vizuály pro předvolební kampaň nechávají testovat u různých sociologických agentur. Podle náhledů, které má server E15. cz k dispozici, půjde o konfrontační kampaň namířenou proti sociální demokracii.

Správný směr, kterým se má volič vydat, ukazuje modrá šipka mířící vpravo. Opačný, a v podání pravice nesprávný směr, charakterizuje šipka oranžová. Negativní útočnou kampaň Občanská demokratická strana použila naposledy v roce 2009 před volbami do Evropského parlamentu.

„Předpokládaný rozpočet na kampaň je 40 až 50 milionů korun, tedy zhruba tolik, kolik chtějí do kampaně vložit další strany,“ sdělil serveru E15.cz mluvčí ODS Jiří Sochor.

Co chystají strany na billboardy? Prohlédněte si fotogalerii:

ČSSD plánuje do kampaně investovat podle mluvčího Martina Ayrera 80 až 90 milionů korun. Uvedl, že je to suma o více než polovinu nižší, než kolik byly náklady v předchozí předvolební kampani do Poslanecké sněmovny v roce 2010. „Grafické i vizuální prvky se nyní finalizují,“ poznamenal Ayrer.

Sociální demokracie chce dle mluvčího po sedmi letech neúspěšné vlády pravice prosadit v České republice pozitivní změny a napravit nefunkční a nespravedlivé pravicové reformy. „Naším hlavním volebním heslem bude proto závazek ČSSD a cíl: Prosadíme dobře fungující stát!,“ konstatoval Ayrer.

Sociální demokracie již podepsala všechny smlouvy na pronájem billboardů. Strana TOP 09, podobně jako ODS, o nich rozhodnou v nejbližších dnech. Agentura euroAWK, která má těžiště své nabídky reklamních ploch v Praze, k tomu uvedla, že u politických stran zatím registruje pouze rezervace.Politickým stranám ale kvůli krátkému termínu mohla nabídnout pouze volné kapacity. Podle mediálního zástupce firmy Borka Severy to je rozdíl proti volbám v řádném termínu, kdy si zástupci politických subjektů mohou vybírat z nejatraktivnějších reklamních ploch.

Věci veřejné ve volbách v roce 2010 vsadily na ženy v plavkáchVěci veřejné ve volbách v roce 2010 vsadily na ženy v plavkáchAutor:
Věci veřejné šly v posledních sněmovních volbách do plavek

„Sociální demokracie má podepsané smlouvy a naše billboardy budou vylepovány po 3. září,“ řekl ČTK plzeňský hejtman a šéf krajské organizace ČSSD Milan Chovanec. Rozsah by podle něj pro první měsíc měl být kolem 450 billboardů po celé České republice, po které přijde další fáze, která bude zahrnovat i takzvané bigboardy nebo reklamu na telefonních budkách a dalších poutačích.

O konkrétních pronájmech stále jedná také TOP 09, která je prý před podpisem závazných objednávek. Podle volebního manažera Jaroslava Poláčka se čekalo mimo jiné na potvrzení volebního termínu.

ODS hodlá kampaň odstartovat druhý zářijový týden, ČSSD zahájení naplánovala na 7. září v Ostravě.

Autor: čap
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!