Kupte si ForMen
Kupte si aktuální vydání FORMEN
Aston Martin DB5 Cadillac Eldorado Biarritz Ferrari 365 GTB4 Daytona Fiat 500 Chevrolet Corvette C3 Stingray Jaguar E-Type Lamborgini Huracán Mercedes Benz 230SL Mercedes Benz G-Wagen Porsche 911 by Singer Tesla Model S P100D

11

fotografií

Nejstylovější auta v historii

N

Některá auta jsou navržena bezpečně, úsporně a dostupně. Ničím zajímavým neoslní a dovezou vás průměrnou rychlostí a mají dobrou výdrž zadního nárazníku, když se o vás někdo otře. Pak ale existují vozy, které jejich tvůrci dotáhli k dokonalosti. Nebo je spíše navrhli jako kdyby neměl být zítřek a jediný existující nápoj byla tequila. A o to víc je milujeme.

Alfa Romeo Giulietta Spider - Giulietta se vyráběla od roku 1954 až do roku 1965, vyrobilo se  192 917 kousků, některé jako sedan a některé jako kupé. Pokud o něčem platí, že italové to dělají lépe (v otázkách stylu, je to tohle auto. 

Alfa Romeo Giulietta SpiderAlfa Romeo Giulietta SpiderAutor: Classic Driver
Aston Martin DB5 - Řídil jej James Bond, není jasnější důkaz stylovosti.
Aston Martin DB5Aston Martin DB5Autor: Forbes
Cadillac Eldorado Biarritz – tohle auto zná každý. A každý se za ním otočí, když projede kolem. V šedesátých letech na něj přidali křídla a turbíny a vznikl symbol doby, kdy byla Amerika skutečně snem

Cadillac Eldorado BiarritzCadillac Eldorado BiarritzAutor: Pinterest
Lamborgini Huracán - Lambo tak ikonické, že si zahrálo možná ve víc filmech, než Meryl. Ostré hrany, čistý design a zvuk, který uslišíte o tři města dál. 
Lamborgini HuracánLamborgini HuracánAutor: Lamborgini
Jaguar E-Type – Enzo Ferrari řekl, že tohle je nejkrásnější auto na světě. A s ním by se přeci nikdo nehádal.
Jaguar E-TypeJaguar E-TypeAutor: Aktualně.cz
Chevrolet Corvette C3 Stingray – na jednu stranu jej vyrobili docela lacině a má 80’s disco vibe. Na straně druhé si je pořídili astronauti Apolla 12 aby jim ladili s obleky a brýlemi. O 40 let později má Stingray nakročeno být nejstylovějším autem vůbec.
Chevrolet Corvette C3 StingrayChevrolet Corvette C3 StingrayAutor: Chevrolet
Fiat 500 – ikona, která přežila roky, dočkala se upgradu ale na původní model nic nemá. Není sice tak oslnivý jako Aston Martin nebo Porsche, ale musíte uznat, že na něm něco je.
Fiat 500Fiat 500Autor: Fiat
Ferrari 365 GTB4 Daytona
Ferrari 365 GTB4 DaytonaFerrari 365 GTB4 DaytonaAutor: Pinterest
Mercedes Benz 230SL – kdybyste někdy jeli do svého domu na riviéru a vedle vás seděla Angelina Jolie s hedvábným šátkem kolem vlasů, asi nemůžete vybrat jiné auto.
Mercedes Benz 230SLMercedes Benz 230SLAutor: Mercedes
Mercedes Benz G-Wagen – kolos z německé oceli evokuje tank a oproti jiným nabušeným autům, které si pořizují muži, co jinde nabušení nejsou, tohle má natolik nadčasový look, že nevíte, jestli je rok výroby 1985 nebo 2019. A proto vydrží na věky.
Mercedes Benz G-WagenMercedes Benz G-WagenAutor: Mercedes
Porsche 911 by Singer – na míru vyrobený kousek, který na na vyšším estetickém levelu, než klasické modely. Tohle už není auto, které si pořídit, když máte krizi středního věku. Tohle si musíte pořídit, když jste v životě už naprosto spokojen a víte, co děláte.
Porsche 911 by SingerPorsche 911 by SingerAutor: Porsche
Tesla Model S P100D – klasicky elegantní a minimalistický design je o mnoho lepší, než u aut, která byla futuristicky navrhována automobilkami po celém světě. Na Teslách je nejlepší to, že pokud člověk nezná logo, nepřitahují pozornost jako pěst na oko ale stejně zaujmou. Takový tichý luxus.       
Tesla Model S P100DTesla Model S P100DAutor: Tesla

Související články
Krize postihne celý trh automobilových veteránů. Kdo může, měl by nakupovat, říká Radek Pokorný
Trh s klasickými automobily zažil svůj vrchol už před pěti lety a od té doby spíše klesá. Krize následující pandemii koronaviru všechno zřejmě ještě urychlí. Pro ty, kdo mají volné prostředky, bude brzy mnoho zajímavých příležitostí. „My jsme od investorů do fondu nasbírali řádově 70 milionů a utratili je za osmnáct vozů. Mají být opečovávaná, nemohou jen tak někde jezdit,“ říká Radek Pokorný, sběratel a spoluzakladatel investičního fondu Engine Classic Cars – Automobile Fund.