Autobusy jezdí pozdě. I o půl hodiny
„Kolikrát si nestihneme ani odskočit, jak nestíháme,“ říkají řidiči, kteří Brno křižují v autobusech městské hromadné dopravy. Redaktoři Sedmičky na vlastní kůži zjistili, že nejdéle stojí v zácpác hřidiči okružních linek 44 a 84. Na brzdy musí šlapat kvůli přehuštěné dopravě na velkém městském okruhu.
„Není ráno, abych neměl nějaké zpoždění. Deset minut je normální stav. Tragédie je, když je sekera půlhodinová. To se pak nestačím na konečné ani vyčůrat,“ povzdechl si jeden z řidičů kloubového autobusu, který jezdí na lince 84. Své jméno nechtěl zveřejnit, redakce ho ale zná.
Při testu Sedmičky, jak autobusy dodržují řády, redaktoři naměřili největší zpoždění v ranní špičce. Kromě až půlhodinového rozdílu oproti jízdnímu řádu na linkách 44 a 84 se „do časů“ nevešly ani autobusy číslo 60 a 67. Jejich zpoždění byla necelá čtvrthodina. „S tím nemůžeme nic dělat. Dopravní situace není celý den stejná a jízdní řád je sestaven podle průměrné doby jízdy,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.
Někteří cestující si ovšem kvůli stojícímu autobusu v koloně cvakají další lístky, protože čas označující platnost jízdenky v zácpě uplyne jako nic. Třeba Jana Martínková z Prace na Brněnsku, která jela z bohunické nemocnice na Nové Sady. „Šedesátka se zabrzdila v Heršpické ulici, kde se staví most,“ uvedla Martínková, která si další lístek označila ze strachu z případné pokuty.
Vedení dopravního podniku ale tvrdí, že cvakání nových lístků je zbytečné. „Kvůli zpožděným spojům revizoři pokuty nedávají,“ tvrdí vedoucí tarifního odboru Dopravního podniku města Brna Vít Prýgl.
Čtěte více v šestém čísle Sedmičky.