Cestující přijedou na nádraží ze skla
Hlavně, aby tam bylo bezpečno a přibyly pokladny, komentují Ústečané plány Českých drah. Ty se chystají na důkladnou přestavbu hlavního vlakového nádraží v Ústí.
Řemeslníci přitom opustili budovu před pěti lety, když v roce 2007 dokončili opravy škod po povodních v roce 2002. Dvě miliardy si tehdy vyžádala přestavba celého kolejiště a perónů.
Ústecké nádraží je jedním z nejvyužívanějších v zemi, denně tam do vlaků nastupuje šest a půl tisíce lidí. I proto ho dráhy chtějí přestavět na prosklenou halu s obchody a moderním servisem. Z původního objektu nechají jen obvodové zdi. A původní půdorys. Cestující budou k nástupištím chodit novým širokým průchodem ve středu budovy.
„V plánu máme podchod, který pod kolejištěm propojí hlavní budovu s novou zástavbou u Labe v Přístavní ulici,“ upřesňuje Radka Pistoriusová z tiskového oddělení drah.
Investor chce letos vybrat dodavatelskou firmu. Až pak bude znát cenu. Podle Pistoriusové nemohly dráhy s rekonstrukcí začít dříve, současně se stavbou na odvráceném kolejišti. Na nábřeží řeky tam město nechalo za 170 milionů korun postavit pěší zónu s obchody a parkovištěm. „Na rozdíl od města stavbu platíme z vlastních prostředků, proto začínáme o rok později,“ vysvětluje Pistoriusová.
Ústečan Bronislav Bušek se dívá na osiřelou kolonádu s prázdnými obchody a se 106 parkovacími místy. „Bylo by fajn, kdybychom mohli pod nádražím parkovat,“ říká.
I to je v plánu. „Musíme počkat, až ředitelství silnic a dálnic dokončí protipovodňovou ochranu Přístavní ulice,“ vzkazuje mluvčí ústeckého magistrátu Ivana Solničková.
Až se dráhy do oprav pustí, dotknou se stavební práce i cestujících. Několik týdnů například bude přístup k nástupištím možný pouze od Labe.