Děti jako módní doplněk. Jak své potomky vychovává generace Y?

Děti se od mala se také učí klást důraz na povrchnost a sebeprezentaci

Děti se od mala se také učí klást důraz na povrchnost a sebeprezentaci Zdroj: profimedia.cz

Děti se od mala se také učí klást důraz na povrchnost a sebeprezentaci
Děti se od mala se také učí klást důraz na povrchnost a sebeprezentaci
Instagram má 150 milionů aktivních uživatelů
4
Fotogalerie

Rodiče z narcistické generace Y chtějí mít vystylované potomky. Před čtvrt stoletím se rodiče nejčastěji starali o to, aby jejich děti měly dobré známky, aby chodily včas domů a nedostaly se do průšvihu. Potomci těchto rodičů jsou dnes dospělí. Generace, která vyrůstala na přelomu tisíciletí, ale žije a uvažuje jinak než jejich stvořitelé a vysloužila si dokonce vlastní přezdívku dost nelichotivou.

Říká se jí totiž „generace Já Já Já“, a to kvůli pověstné sebestřednosti a narcismu. Podle četných výzkumů je to nejnarcističtější generace vůbec.

Teď se tito mladí lidé, kteří svět obohatili o výrazy jako selfie nebo hashtag, sami stávají rodiči odpovědnými za životy svých potomků. A zdá se, že „generace Já Já Já“ kvůli nové roli nehodlá měnit svůj dosavadní životní
styl. Dnešní mámy, které ještě nedávno obohacovaly svět sociálních sítí pravidelnými příspěvky ze svého života, dokázaly svůj koníček s ratolestmi
sladit.

Instagram se tak plní vysoce stylizovanými fotografiemi malých
dětí ve vyladěných outfitech, v dospěláckých pózách jako okopírovaných z módních časopisů a sladěných s dokonale vystajlovanou maminkou či tatínkem. Děti se tak nejen stávají jakýmsi módním doplňkem a symbolem statusu, ale od mala se také učí klást důraz na povrchnost a sebeprezentaci.

Abychom však rodiče-mileniály jen nehanili, podle nedávného průzkumu
provozovatele portálu pro moderní rodiče Winnie, se u nich přece jen jistý
posun v myšlení po narození potomka odehrál. Velká část dotázaných uvedla, že narození dítěte je učinilo méně sobeckými a jejich život se přestal týkat jen jich samotných.

Značnou nadějí dnešních dětí jsou otcové-mileniálové, kteří se podle průzkumu touží dětem více věnovat a trávit s nimi dostatek času. A co
je hlavní, více než devadesát procent dotázaných uvedlo, že nejdůležitější hodnotou v jejich životě není jejich vlastní štěstí, ale spokojenost
potomků. Některé věci se díkybohu v čase nemění.