Hitachi rozšíří vlastní platformu pro internet věcí, investuje další tři miliardy dolarů

Hitachi

Hitachi

Do segmentu internetu věcí se vrhá stále více společností, které jsou zaměřené jak pro koncové uživatele, tak především na podnikový segment. A to je případ i japonské společnosti Hitachi, která má obrovský záběr produktů a služeb. V posledních letech se ale například zbavila divize na výrobu pevných disků koupené od IBM, kterou nakonec koupila společnost Western Digital.

Hitachi zakládá v San Francisku Hitachi Insight Group, která má za úkol rozšířit současný byznys Hitachi v oblasti internetu věcí. Už dnes totiž v rámci 33 IoT řešení zaměřených na různé oblasti totiž dokázalo Hitachi generovat v roce 2015 příjem 5,4 miliardy dolarů.

V následujících třech letech chce proto Hitachi investovat dalších 2,8 miliardy dolarů na rozvoj dalších produktů a řešení, stejně tak akvizice, které pomohou akcelerovat tento vývoj. Cílem je zvýšit tržní podíl, protože Hitachi má hlavně v podnikové oblasti šanci získat velký kus „koláče“, který je celkově v bilionech dolarů.

Vytvořená skupina v „Křemíkovém údolí“ bude mít pod sebou i část vývoje a případné zajišťování partnerství s lokálními společnostmi. Hitachi působí v oblasti komunikačních systémů, průmyslu, elektroniky, výroby, materiálů nebo automobilového a obranného průmyslu. Hitachi tak může znamenat monitor, výtah i atomovou elektrárnu - rozsah působnosti je zkrátka neuvěřitelný. Ostatně není se čemu divit, Hitachi už existuje 106 let.

Internet věcí znamená přidávání elektroniky do všemožných objektů, snímání dat pomocí senzorů a jejich vyhodnocování nebo ovládání. Hitachi má díky zmíněnému rozsahu produktů a služeb perfektní pozici, protože může v rámci všech prodávaných řešení zabudovat i vlastní formu IoT, s čímž souvisí i velká konkurence.

Budoucnost v podobě chytrých měst je totiž velkým lákadlem a většina společností si chce vytvořit i vlastní platformu, na které vše pracuje a klasicky uzamknout zákazníky ve vlastním propojeném světě. Objevují se ale i otevřené trendy a partnerství, takže doufejme, že budoucnost bude fungovat lépe, než „uzavřená“ minulost a internet věcí se postupně standardizuje podobně, jako třeba samotný internet.