Hluk a zácpy odveze metro D. Přibudou parkoviště a nádraží | e15.cz

Hluk a zácpy odveze metro D. Přibudou parkoviště a nádraží

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Metro D nebudou jen tunely a vagony. Vznikne u něj největší odstavné parkoviště v Praze. A nádraží, které zabrzdí řadu autobusů na hranici hlavního města.

Na stanici Nemocnice Krč zastaví v ranní špičce autobus každých pětadvacet vteřin. Lidé z okolních paneláků je ani nestačí počítat.

„Když jsme se sem stěhovali, byla tu pole. Dneska si nemůžeme otevřít ani balkon,“ říká Věra Hubková, která nedaleko krčské nemocnice bydlí.

Musí vydržet ještě asi sedm let. Hluk a zácpy v Praze 4 aspoň částečně zmizí v tunelech metra D.

K „vyčištění“ ulic pomůžou i projekty spojené se stavbou nové podzemní dráhy. Autobusové nádraží u zastávky Depo Písnice a velká parkoviště u čtyř nových stanic.

Počet stání? Dohromady skoro dva tisíce.

Největší P+R v Praze?

„Vzniknou parkoviště podobná těm v Letňanech nebo na Černém Mostě, která bývají v půl osmé ráno plná,“ říká ředitel společnosti Metroprojekt David Krása.

Řada řidičů z Jesenice či Dolních Břežan už tak nebude plnit pražské ulice a zastaví na hranici metropole.

Klíčové bude hlavně parkoviště u plánované konečné metra Depo Písnice s víc než osmi stovkami míst.
Nepůjde navíc o žádné obyčejné parkoviště. Auta se budou řadit přímo nad vagony metra.

„Upřednostňujeme variantu, aby auta parkovala na střeše depa linky D. Další možností je samostatný parkovací dům,“ líčí Krása.

Plochy pro auta u Depa Písnice by zároveň měly být v té době zřejmě největším záchytným parkovištěm (Park and Ride) v Praze. Prvenství teď drží Chodov s 653 místy.

Stání i pro místní

Plánovaná linka D ovšem nepřinese parkovací místa jen dojíždějícím, ale i lidem z metropole.

„Třeba sto padesát stání u stanice Nové Dvory poslouží hlavně lidem ze sídliště. Místní využijí i parkoviště u zastávky Nádraží Krč,“ vysvětluje Jakub Zajíček z Útvaru rozvoje města.

Právě tato zastávka může být v budoucnu hranicí území, kde se bude platit mýtné.

Vídeňská a další přeplněné ulice si oddychnou i od některých linek příměstských autobusů.

Společnost Ropid, která v Praze organizuje hromadnou dopravu, plánuje, že na chystaném autobusovém terminálu zastaví sedm příměstských autobusových linek, které dnes jezdí až na Budějovickou.

„Ulehčí to okolí Thomayerovy nemocnice. Také lidé jedoucí z oblasti Jesenice nebudou zbytečně čekat v dlouhých kolonách, než dojedou na Budějovickou,“ říká šéf Ropidu Pavel Procházka.

Metro na papíře

Soupravy metra D ale mají před sebou ještě strastiplnou cestu, než dojedou na nástupiště pro první cestující.

Deset nových stanic od Náměstí Míru až po Depo Písnice, kudy bude jezdit moderní metro bez řidiče, už mají zakreslenou polohu. Jejich projektanti ale teprve dokončují podklady pro územní řízení.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newslettery