Jak „Pan Calzedonia“ zabojoval proti blbé náladě Italů

Z kolekce Calzedonia Jaro/Léto 2013, ilustrační foto

Z kolekce Calzedonia Jaro/Léto 2013, ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Italský miliardář a majitel značky Calzedonia se rozhodl proti blbé náladě Italů bojovat pomocí radosti a štěstí.

Píše se rok 1986 a sotva šestadvacetiletý Sandro Veronesi pracuje pro společnost Golden Lady, italského producenta dámského punčochového zboží a spodního prádla. Je to doba, kdy jsou tyto výrobky stále považovány za luxusní zboží a prodávají se jen ve vybraných obchodech a vybrané klientele.

„Zdálo se mi, že nastal čas, abychom punčochové zboží demokratizovali,“ vzpomíná muž, který se v návaznosti na svou myšlenku rozhodl založit vlastní společnost Calzedonia. „Přiměřené ceny, excelentní poměr cena/výkon a silná orientace na módu, která povzbudí chuť naše výrobky kupovat, to byly základní elementy, na nichž jsme postavili svou produkci. Low–

Teď, na jaře roku 2013, přímořské letovisko Rimini žije jediným – velkolepou show, kterou Calzedonia pořádá u příležitosti uvedení nové letní kolekce. „Rok 2012 nebyl jednoduchý, ve vzduchu je cítit pesimismus a smutek. Všichni očekávají, alespoň v Itálii, to nejhorší. To je přesně ten moment, kdy je potřeba, abychom se vzepřeli a přišli s novými nápady. Je to jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli zorganizovat Calzedonia Summer Show – chceme nabídnout nejen novou kolekci, ale i okamžiky radosti a štěstí,“ vypráví Sandro Veronesi o uspořádání opulentní show, na které zazářila i Sarah Jessica Parker.

Sandro Veronesi, majitel značky CalzedoniaSandro Veronesi, majitel značky Calzedonia | Archiv Calzedonia„Snažíme se produkovat demokratickou módu – to znamená krásné barvy, perfektní střihy a za rozumnou cenu,“ říká šéf Calzedonie Sandro Veronesi

Pro Calzedonii byl nicméně rok 2012 velmi úspěšný a její obrat vzrostl o 16 %. „Snažíme se produkovat demokratickou módu, to znamená nabízet to nejlepší: krásné barvy, perfektní střihy a za rozumnou cenu. Zákazník dnes již ví, o čem mluví, a je náročný, za výrobek je ochoten dát jen určitou sumu peněz,“ poodhaluje tajemství úspěchu své skupiny její prezident. Volba nepadla na Rimini náhodou. Sandro Veronesi město vnímá jako symbol demokratizace dovolených s příchutí italského léta v padesátých a šedesátých letech minulého století, kdy ekonomický boom přivedl na pláže nový styl, méně elitistický a dostupný pro každého. A konečně i první dodavatel plážového oblečení pro Calzedonii pocházel z Rimini.

Buďme herci

Calzedonii, která je pro mnohé synonymem punčochového zboží a plavek pro dámy i pro pány, doplnila v roce 1996 značka Intimissimi, jež uvedla na trh řadu spodního prádla a pohodlného oblečení na doma, navrženého podle posledních módních trendů. Roli trendsettera a kosmopolitího dobyvatele hraje ve skupině Calzedonia od roku 2003 značka Tezenis, která, obdobně jako Intimissimi, nabízí spodní prádlo. Posledním přírůstkem skupiny z roku 2009 je v Česku prozatím nedostupná značka Falconieri, tradiční italský výrobce pletenin a oděvů z kašmíru, který kombinuje řemeslnou dokonalost s mladým a sofistikovaným stylem.

Do konce roku 2013 by skupina chtěla mít ve světě 3700 obchodů. „Otevírat budeme především mimo Itálii. V Rusku, na našem druhém největším trhu, otevřeme obchodů sto a dále se zaměříme na Německo a Francii, ale i Řecko, Španělsko a Portugalsko, kde díky krizi konečně začaly klesat nájmy. Naše první obchody vůbec letos otevřeme v Hongkongu a dalších asijských zemích,“ těší se obchodník. Své motto „v životě musíme být herci, ne diváci“ plní do puntíku.