Jel 200 a měl jeden a půl promile
Vloni zahynulo na silnicích Jindřichohradecka pět motorkářů. Třetina lidí, kteří v roce 2010 přišli na těchto trasách o život. Větší problémy ale dělají policistům řidiči aut.
To říká i Vlastimil Kačeňák, který pracuje u dopravní policie už osmým rokem. „Prakticky už skoro zmizel nešvar, kdy espézetku zakrývaly dámské kalhotky. Pokud přistihneme motorkáře při nějakém přestupku, uznají svou chybu a bez řečí zaplatí. V současnosti je to tak, že na dvě stě přestupků jsou jen dva způsobené motorkáři,“ hodnotí současnou situaci Kačeňák.
Zhruba před měsícem zaznamenali dopravní policisté při běžné kontrole jeden z extrémů.
„Bylo to kolem půl jedenácté večer. Řidič před námi ujížděl rychlostí 180 až dvě stě kilometrů a po zadržení nadýchal necelých jeden a půl promile alkoholu,“ vzpomíná policista.
Nejčastějším přestupkem řidičů je přejíždění plné čáry a překračování rychlostí v obci. Výjimkou není ani stodvacetikilometrová jízda na padesátce. Automobilisté se také mnohem častěji s policisty dohadují o svých přestupcích, které neradi uznávají.
U motorkářů dělají největší problémy mladí muži mezi šestnáctým a osmnáctým rokem. „Dneska se dá pořídit za pár desítek tisíc výkonný stroj. Jeho technická kvalita ale nebývá valná. Navíc ti kluci nemají žádné zkušenosti se slabšími motorkami, a silné stroje proto nezvládají. Často také jezdí bez ochranné přilby a nemají ani doklady. Nehoda má pak pro všechny účastníky vážné následky. To, co je u aut malý incident, odnesou motorkáři mnohem víc,“ pokračuje Kačeňák.
Letos ještě naštěstí žádný motorkář nezaplatil svou nepozornost životem. Jak ale říká policejní mluvčí Hana Millerová, na hodnocení je ještě brzy, hlavní sezona je teprve na úplném začátku.