Léto propadáků vrcholí

Ben Hur

Ben Hur Zdroj: forum film

Předělávka biblického eposu Ben Hur podle magazínu Variety může účetně prodělat až 100 milionů dolarů. Zařadila by se tak mezi nejztrátovější snímky historie.

Velká hollywoodská studia si lámou hlavu, jak v létě dostat diváky do kin. Letošní léto dokazuje, že jim pokusy příliš nevycházejí. Letní sezona v amerických kinech tak je skoupá na opravdové superhity, a naopak velmi bohatá na propadáky. A tím největším se nejspíš stane Ben Hur, za který podle magazínu Variety může studio MGM účetně odepsat až 100 milionů dolarů.

„Biblický epos stál 100 milionů a další desítky milionů dolarů šly na marketing. Přitom studio bude moci být rádo, když celkové domácí tržby dosáhnou 30 milionů dolarů,“ píše Brent Lang z Variety.

Vychází přitom z odhadů konkurenčních studií, podle nichž to naznačují tržby za první víkend (pouhých 11,2 milionu dolarů) a snaha provozovatelů kin Ben Hura dávat v co nejmenším počtu sálů, která z neúspěchu premiérového víkendu pramení. „Bude to propadák léta,“ uvedl pro Variety analytik společnosti Exhibitor Relations Jeff Bock.

Pokud by studio skutečně přišlo o 100 milionů dolarů, zařadil by se Ben Hur mezi největší propadáky hollywoodské historie. Těm doposud vládnou snímky jako John Carter: Mezi dvěma světy (až 200milionová ztráta), 47 róninů (až 150 milionů dolarů) a Máma mezi Marťany (až 144 milionů dolarů). Částky však jsou pouze odhadnuté odborníky, skutečné ztráty velkých propadáků studia až na výjimky tají. Navíc stále častěji ztráty v kinodistribuci výrazněji vyvažují příjmy z prodeje fyzických nosičů, streamovacích a televizních práv. I kvůli tomu nejspíš konečné ztráty historického filmu budou podle informací Langa nižší. „Podle zdrojů ze štábu by se měly pohybovat mezi 60 a 75 miliony dolarů,“ dodal reportér Variety.

Neúspěch Ben Hura završuje sezonu velkých přešlapů Hollywoodu. Velká řádka filmů se minula s publikem a vzorec, podle nějž vysoký rozpočet přinese vysoké tržby, přestal fungovat.

Snímky jako X-Men: Apokalypsa, nový Den nezávislosti nebo pokračování Alenky v Říši divů si v domácích kinech na sebe ani nevydělaly. Totéž platí pro velkolepou novou verzi příběhu opičího muže Tarzana. A ani neamerické tržby těchto snímků nejsou dostatečně vysoké, aby nízké domácí tržby vyvážily.