Messenger a Strv investují do bleskového rozvozu jídla

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: E15

Největší pražská kurýrní služba Messenger podnikatele Davida Voverky a vývojářská platforma Strv, za níž stojí technologičtí nadšenci Lubo Šmíd a David Semerád, pustili do ostrého provozu svůj společný rozvoz jídla Ordr.cz. Nová služba staví hlavně na rychlosti. Od objednání ke strávníkovi by cesta neměla trvat déle než patnáct minut.

Nevýhodou proti konkurenci typu DámeJídlo je omezení rozvozu hlavně na centrum Prahy, menu složené zatím jen z jednoho denně obměňovaného jídla a omezený časový výsek, v němž je možné objednávat.

V testovacím režimu nová služba fungovala od loňského roku. Na konci této fáze padlo nedávno rozhodnutí o vyčlenění Ordru do samostatné firmy. Podíl Messengeru je 42 procent, většinových 58 procent drží Strv.

Obě firmy investují do Ordru úměrně svým podílům. Celkem to zatím byly řádově jednotky milionů korun, hlavně do kol a motorek pro kurýry.

„Messenger i Strv jsou úspěšné firmy a dokážou projekt zaštítit tak, aby mohl dále růst,“ říká Šmíd. Na běžný provoz si už však Ordr dokáže v současnosti vydělat sám.

Za potenciální další trhy pro expanzi považuje Ordr nejen Brno a Bratislavu, ale i velká města v okolních zemích, kde by rovněž mohl využít synergie s Messengerem.

„Pokud bychom však chtěli udělat další investice, tak je nemusíme nikde shánět, ale můžeme oslovit majitele,“ dodal šéf Ordru Jakub Plas. Aktuální to bude ve chvíli, až padne rozhodnutí o expanzi do dalších lokalit či měst.

Za potenciální další trhy pro expanzi považuje Ordr nejen Brno a Bratislavu, ale i velká města v okolních zemích, kde by rovněž mohl využít synergie s Messengerem. Šmíd ze Strv však v budoucnu nevylučuji ani expanzi do USA. Tedy na trh, kde je jeho vývojářská společnost jako doma.

Tam by podle něj připadalo do úvahy i přibrání dalšího investičního partnera. Novou službu ovšem chtějí nejdříve pořádně rozjet v české metropoli.

Garance dodávky do 15 minut

Flotilu kurýrů Ordru v současnosti tvoří část vlastních lidí, druhou část poskytuje Messenger. Cílem nové služby je postupně přejít čistě na vlastní jezdce. „Tím budeme moci mimo jiné rozšířit dobu rozvozu,“ poznamenal Plas.

Drtivou většinu objednávek zvládne Ordr doručit do deseti minut. Garance je patnáct minut. Za samotný rozvoz si firma neúčtuje nic. Cena jídla se pohybuje mezi 110 a 130 korunami.

Na samotném začátku firma operovala jen v centru Prahy kolem Václavského náměstí. Aktuálně však rozváží již obsluhuje území mezi Smíchovem a Malou stranou na jedné straně Vltavy, na druhé straně od Výtoně přes Vinohrady a Žižkov až po Karlín. V plánu je také spodní část Holešovic.

„Zákazník by nikdy neměl pocítit, že jsme si vzali moc velký kus,“ vysvětluje Plas důvody, proč firma postupuje v expanzi po krůčcích.

Vlastní tým kuchařů

Základní rozdíl proti konkurenční službě DámeJídlo je, že Ordr vaří obědy ve vlastní kuchyni. S tím souvisí dosavadní omezení nabídky na jedno jídlo. Do léta plánuje její rozšíření na dvě. „Máme vlastní tým kuchařů,“ poznamenal Plas. Spolu s vlastními kurýry a technologickou platformou to proti konkurenci mimo jiné znamená, že se společnost nemusí s nikým dalším dělit o marži.

V současnosti Ordr obslouží denně několik stovek objednávek. „Strop zatím neumíme určit,“ dodal šéf firmy. Letošní tržby firmy by se mohly vyšplhat k deseti milionů korun

Lídrem tuzemského trhu s rozvozem jídla z restaurací je DámeJídlo. Službu vybudoval internetový podnikatel Tomáš Čupr a investorská skupina Miton. Na začátku letošního roku oznámili prodej služby globálnímu hráči Delivery Hero. Ten současně spolknul ještě další podobnou tuzemskou službu JídloTeď.

Ondřej Raška: Svět čeká splasknutí velké internetové bubliny