Město uvažuje o sloučení školy ve Vodárenské. Vznikne obří kolos

Kladenští zastupitelé mají v rukách analýzu kapacity škol v oblasti kročehlavského sídliště. Jedním z návrhů je spojení Sedmé a Osmé základní školy. Dnes odpoledne budou rozhodovat, zda v budoucnu vznikne více než tisícový školní kolos.

Zvyšující se počet dětí v kladenském sídlišti Kročehlavy přiměl místní radní k nouzovému řešení. Z vypracované analýzy, kterou dnes odpoledne na jednání v obřadní síni magistrátu předloží zastupitelům primátor Dan Jiránek, vyplývá, že kvůli výstavbě 582 nových bytů v této lokalitě přibude ve městě odhadem 1700 nových obyvatel. „Za předpokladu, že věková struktura nového obytného souboru bude zhruba kopírovat stávající věkovou strukturu obyvatel města Kladna, bude nutné zajistit asi 130 nových míst v základních školách a asi 50 nových míst v mateřských školách. V případě, že většina zájemců o nabízené byty bude mladší věkové kategorie, může být počet dětí až dvojnásobně vyšší,“ uvádí se ve zprávě, kterou má Sedmička k dispozici.
V oblasti, kde se očekává nárůst obyvatel, v současné době fungují čtyři základní školy, a to takzvaná Čtyřka, Čtrnáctka, Sedmička a Osmička. Podle analýzy jsou Čtyřka a Čtrnáctka kapacitně natolik naplněné, že mnoho nových žáků nepoberou. Naopak spojením Sedmičky a Osmičky ve Vodárenské ulici, které sídlí v jedné budově, by mohly vzniknout nové třídy.

Kolos jaký v Kladně neexistuje

„Toto řešení by umožnilo ke stávajícím 43 učebnám přidat další dvě třídy, které by vznikly úsporou odborných učeben tak, aby každý školní rok mohlo být otvíráno 5 tříd. Z toho by 4 třídy byly otvírány pro děti ze spádové oblasti a 1 třída by mohla být využívána pro děti z nového obytného komplexu GARDEN SPOT, “ dodává zpráva.
Spojením škol ve Vodárenské ulici by vznikl kolos o téměř patnácti set žácích. Tak velké školní zařízení v Kladně neexistuje. S ředitelkami školy přitom o možnosti, o které dnes budou jednat zastupitelé, nikdo nemluvil. „Dozvěděla jsem se to náhodou jen díky anonymu, který mi přišel,“ uvedla ředitelka Osmé základní školy Jana Červenková. Upozornila přitom na skutečnost, že obě školy učí podle jiného vzdělávacího programu. Její kolegyně ze Sedmé základní školy Zuzana Holečková informace o možném sloučení škol měla. „Vím to, ale jen krátce. Jsem ve školní komisi magistrátu, vše bude záležet na zřizovateli,“ poznamenala. Spojení škol by podle ní přineslo výhody i nevýhody. „Navíc je to běh na dlouhou trať, tak na deset let, protože obě školy musí doběhnout podle současných vzdělávacích programů,“ dodává.

Zastupitelé jsou v názoru rozděleni

Mnozí zastupitelé nad návrhem kroutí hlavou, jiní s ním souhlasí. „Sedmá a Osmá škola byly historicky vždycky dvě zařízení, vůbec si nedovedu představit jejich spojení. To by vzniklo monstrum,“ říká zastupitel Vojtěch Volf. Navíc mu přijde zvláštní, že o možnosti sloučení škol s ředitelkami nikdo nemluvil. Naopak zastupitel Vladislav Jadwiszczok považuje sloučení škol za výhodnější. „Přijde mi divné, že v jedné budově fungují dvě školy, jedna začíná od osmi, druhá od tři čtvrtě na osm. Budou moci využívat společné prostory, kantory. Myslím, že to má víc výhod než nevýhod,“ konstatuje.
Primátor Dan Jiránek, kterého včera Sedmička oslovila, přímo popřel, že by se o sloučení škol dnes odpoledne jednalo. Přitom analýzu, z níž citujeme, bude zastupitelům předkládat. „Žádné sloučení , ani odvolávání ředitelek škol se nechystá, to je jen něčí předvolební kampaň,“ tvrdil s tím, že jediné, o čem budou zastupitelé rozhodovat, je změna jejich spádových oblastí. A to patrně až v září.