Mužská marnivost pomáhá zvyšovat prodej kosmetiky v Číně

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Žadatelé o práci v Číně obvykle předkládají životopis a fotografii obličeje. A právě sílící důraz na vzhled, a to nejen v práci, ale například i při hledání životního partnera či partnerky, povzbuzuje čínský kosmetický průmysl.

V současnosti jsou to nejen ženy, které se snaží vypadat co nejlépe. Celkem 73 procent čínských mužů dotázaných při spotřebitelském průzkumu v největších čínských městech odpovědělo, že vypadat dobře je klíčové pro úspěch v práci jak u žen, tak u mužů.

V loňském roce prodej zkrášlovacích produktů zaměřených speciálně na muže, jako jsou přípravky na čištění pleti, šampóny, deodoranty a podobně, stoupl o sedm procent v porovnáním s pětiprocentním růstem celkového kosmetického trhu.

Ve velkých čínských městech muži průměrně denně používají 2,5 produktu na obličej, což je nejvíc ze všech asijských zemí. Jiné produkty se ale ujímají pomaleji. Například jen 13 procent dotázaných mužů v Číně pravidelně používá deodorant.

Krom stoupající spotřeby zkrášlovacích prostředků také čím dál tím víc mužů a žen v čínských městech chodí do posiloven a tělocvičen. Podle australské firmy IBISWorld stoupl počet komerčních tělocvičen v Číně čtyřnásobně v letech 2004 až 2012 na zhruba 5750 provozoven, které ročně generují zisk ve výši 3,69 miliardy dolarů.