Na asfaltu po roce a půl naskákaly boule

Ostravská část dálnice D1 měla ještě před mokrým tunelem jiné trápení – zvlněnou vozovku. Hrby se objevily asi rok a půl po dokončení dálnice na úseku u třebovické elektrárny.

Zvlnění způsobilo špatně udělané podloží, které se na jaře 2008 začalo roztahovat. Řidiči si museli dát pozor na zhruba třech stech metrem a silničáři snížili rychlost na šedesátku.
Mluvčí společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava, která úsek stavěla, Daniel Šabík tehdy uvedl, že se do náspu téměř stoprocentně dostal materiál, který tam nepatřil. Společnost musela část silnice vyfrézovat a položit nový koberec.
Oprava vyšla firmu přibližně na dvacet milionů korun. Pasáž mezi Ostravou a Bohumínem přitom patří mezi nejdražší dálniční úseky v Česku. Jeden kilometr dálnice stál se vším všudy miliardu korun.
Ochránci přírody si navíc stěžují, že část dálnice v Moravskoslezském kraji nemá ekodukt. To je most, po němž by mohla cestu bezpečně přecházet zvěř. Dálnice se podle nich stala bariérou mezi Oderskými vrchy a Jeseníky na straně jedné a Beskydami, Hostýnskými vrchy či Javorníky na straně druhé. Nadchod pro zvířata měl stát nedaleko Hranic, u Podhoří, ale Ředitelství silnic a dálnic jej nevybudovalo. Tvrdí, že podobný most, přes který zvířata mohou migrovat, stojí kousek dál, u Hrabůvky.
Ochránci přírody jej ale za ekodukt nepovažují, podle nich je příliš úzký a navíc blízko zástavby, kudy se zvěř bojí chodit. Investor slíbil, že cestu pro zvířata dodatečně dobuduje. Přemýšlí o náhradním řešení: živočichům možná nakonec nepostaví nadchod, ale podchod.