Nové trendy v marketingu a plánování médií

.

. Zdroj: Shutterstock

S příchodem digitalizace a vznikem hyperkonkurenčního prostředí dochází v posledním více než desetiletí k bouřlivým změnám v přístupu k marketingu a plánování médií.

Zatímco na přelomu tisíciletí si velcí reklamní zadavatelé vystačili s televizní reklamou, doplněnou případně o několik dalších klasických typů médií, jako je tisk, rádio, nebo venkovní reklama, v současnosti je situace mnohem více diverzifikována.

Nejde jen o nástup on-line reklamy, ale i o zcela nové postupy a přístupy, jak co nejefektivněji zasáhnout tu správnou cílovou skupinu.

Od maximalizace zásahu jednotlivých cílových skupin, kdy se jejich členové cítí být reklamou až nadmíru obtěžováni, jsme se posunuli do stádia, kdy nám jde spíše o kvalitu zásahu, který by se měl ideálně odehrát v prostředí, cílovou skupinou vyhledávaném a preferovaném.

Tyto nové potřeby vedly i ke vzniku dříve neexistující nabídky.

Konkrétních příkladů jsou desítky. Od reklamních poutačů v barech a hudebních klubech, reklamy v hypermarketech, až po televizní obrazovky v čekárnách ordinací lékařů.

Tyto nové možnosti umožňují klientům efektivně oslovit i velmi specifické cílové skupiny.

Ukázka reklamní obrazovky v čekárně lékaře od společnosti MEDIAPHARMA.Ukázka reklamní obrazovky v čekárně lékaře od společnosti MEDIAPHARMA. | MEDIAPHARMA

Podívejme se ale raději na konkrétní příklady. Společnost MePro Trading, zástupce výrobce zdravotnických inkontinenčních prostředků iD pro ČR, v právě probíhající kampani na inkontinenční vložky iD Light, oslovila cílovou skupinu žen starších 55 let nejen klasicky prostřednictvím televizní reklamy, ale i videy na obrazovkách v čekárnách lékařů od společnosti MEDIAPHARMA.

Majitel společnosti MePro Trading, Jiří Šebl, k tomu uvádí: „Obrazovky v čekárnách u lékařů jsme se rozhodli v rámci naší kampaně využít s ohledem na skutečnost, že všichni pacienti si velmi pravděpodobně rádi ukrátí čas čekání sledováním dění na obrazovce, a tím pádem i naší reklamě tak budou věnovat nadstandardní pozornost. Další výhodou je přesnost cílení.

Uvedený reklamní nosič má z těchto důvodů využití nejen u klientů z oblasti farmacie a zdravotnických pomůcek, ale i v dalších segmentech, jak doplňuje Marie Šestáková ze společnosti MEDIAPHARMA.

Její slova potvrzuje Jana Rázgová, Group Brand Manager  společnosti Freudenberg Home and Cleaning Solutions: „V rámci marketingových aktivit naší společnosti jsme se na TV obrazovkách společnosti MEDIAPHARMA začali objevovat v roce 2016 při komunikaci značky VILEDA. Tato cesta se nám v čase ukázala jako velmi efektivní, což bylo důvodem rozšíření spolupráce i o značku KLEENEX v letech 2018 a 2019. V této spolupráci budeme i nadále pokračovat.

Autor článku: Petr Majerik