OBRAZEM: 130 let od úmrtí vynálezce kojenecké výživy Henriho Nestlého

Dobové propagační materiály firmy Nestlé

Dobové propagační materiály firmy Nestlé Zdroj: Profimedia.cz

Dobové propagační materiály firmy Nestlé
Dobové propagační materiály firmy Nestlé
Henri Nestlé (1814 až 1890) - švýcarský podnikatel a průmyslník německého původu, zakladatel nadnárodního koncernu Nestlé a vynálezce kojenecké výživy.
Dobové propagační materiály firmy Nestlé
Dobové propagační materiály firmy Nestlé
20
Fotogalerie

Ptačí hnízdo bývá symbolem klidu, míru a bezpečí. Z marketingového hlediska perfektní volba pro logo jakékoli firmy – nejen té, která je nyní největším potravinářským koncernem světa. Dnes 7. července si připomínáme 130 let od úmrtí zakladatele firmy a vynálezce kojenecké výživy Henriho Nestlého. Podívejte se na fotogalerii, jak Nestlé lákal zákazníky na své výrobky.

Narodil se ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1814 jako jedenácté dítě v rodině, v níž se dospělosti nedožila ani polovina jeho sourozenců. Vysoká úmrtnost kojenců tehdy trápila Evropu i celý svět. I proto se mladý hoch rozhodl pro studium farmacie, ovšem brzy začal sám podnikat.

Usadil se na břehu Ženevského jezera ve švýcarském Vevey, kde s manželkou Clémentine adoptovali sirotka. Tato zkušenost je přivedla k problému výživy a podvýživy a ke snaze o výrobu mléčné náhražky pro kojence.

Kromě mléka začal experimentovat s pšeničnou moukou a cukrem. Zásadní bylo odstranit z mouky škrob, aby byla pro děti lépe stravitelná. Zkoncentroval nejkvalitnější mléko, z mouky napekl tvrdé sušenky, které po rozemletí smíchal s mlékem a sušením získal konečný výrobek. Tím vznikla první kojenecká výživa na světě na bázi sušeného mléka.

Tato mléčná moučka šla do prodeje v roce 1867, kdy vznikla i firma, které dal Henri své jméno. Jako logo zvolil svůj rodový znak – ptačí hnízdo – který firma používá dodnes, stejně jako Vevey jako celosvětové sídlo koncernu.

Zprávy o dětské výživě se začaly rychle šířit, což pan lékárník pilně podporoval jakožto obchodní cestující. Úspěch byl fenomenální. Během pouhých osmi let se roční objem prodeje zvýšil z pár tisíc plechovek na více než milion. V roce 1874 již svůj výrobek prodával v 18 zemích světa včetně Brazílie, Austrálie nebo Ruska.

U vzniku nadnárodního koncernu ale nebyl. Firmu v roce 1875 prodal přátelům a užíval zaslouženého odpočinku. Zemřel 7. července 1890. Těžko mohl tušit, že jeho jméno bude jednou zaštiťovat desítky potravinářských značek a bude jménem pro největšího výrobce potravin a nápojů na světě.